137422

غولِ گرسنه ، سه کارخانه فولادی دیگر را بلعید

دنیای معدن -این هفته ، سانجیو گوپتا (Sanjeev Gupta) ثروتمند هندیِ مقیم انگلستان که صاحب شرکت Liberty House Group است ، موافقت کرد تعدادِ سه کارخانه فولادِ دیگر را نیز از گروه آرسلور میتال بردارد ! شرکت Liberty House Group با 14 هزار کارمند و 15 میلیارد دلار گردش مالی ، شرکت اصلی گروه (Gupta Family Group) است که سانجیو آن را اداره میکند . پدر سانجیو (پاردومان گوپتا) و پدر بزرگ او هم از تجار بزرگ بودند .

بدین ترتیب دو کارخانه در بلژیک و یک کارخانه در لوکزامبورگ توسط گروه لیبرتی خریداری خواهند شد . از بلژیک کارخانه های Flemalle steel و Tilleur steel mill و از لوکزامبورگ کارخانه Dudelange برای خرید انتخاب شده اند . مجموع تولید این سه کارخانه ، معادل 2.1 میلیون تن ورق سرد و 2 میلیون تن ورق گالوانیزه است .

این در حالی است که ماه پیش هم ، گروه لیبرتی چهار کارخانه فولاد دیگر را از آرسلور میتال خریده بود . این کارخانه ها در ایتالیا ، مقدونیه ، رومانی و جمهوری چک واقع هستند . همه خریدها باید توسط کمیسیون نظارت اروپا تایید شوند . بدین ترتیب ، گروه لیبرتی سه درصد از تولید فولاد اروپا را در اختیار خواهد داشت .

در پایان ، بد نیست اشاره کنیم که هم اکنون گروه لیبرتی در حال مدیریت منابع مالی خود ، برای خریدی 500 میلیون دلاری است که چندی پیش انجام داد . آنها کارخانه استخراج آلومینیوم دانکرک (Dunkerque aluminium smelter) در فرانسه را هم از گروه ریوتینتو خریده بودند ، که بزرگترین واحد از این نوع در اروپاست .

ترجمه و تنظیم: مجید دَوَنلو

دیدگاهتان را بنویسید