137389

تولید 30 تا 35 درصد از مواد اولیه فولاد کشور توسط معدن چادرملو

دنیای معدن - ذخیره زمین شناسی معدن چادرملو بالغ بر 400 میلیون تن که در حال حاضر تنها 62 میلیون تن از این ذخایر باقی مانده است

سید محمد ابریشمی مدیر مجتمع معدنی چادرملو در جریان بازید خبرنگاران عضو انجمن خبرنگاران و نویسندگان بازار سرمایه از این مجتمع گفت: با اشاره به این مطلب که 30 تا 35 درصد از مواد اولیه تولیدات فولاد کشور توسط معدن چادرملو تامین می شود گفت : ذخیره زمین شناسی معدن چادرملو بالغ بر 400 میلیون تن که در حال حاضر تنها 62 میلیون تن از این ذخایر باقی مانده است و پیش بینی می شود طی 4 سال آینده به اتمام برسد.

وی تاکید کرد : با توجه به وابستگی یک سوم واحدهای فولادی کشور به سنگ آهن چادرملو و کاهش عمر اقتصادی این معدن، دسترسی و بهره برداری از معادن جدید از جمله معدن دی 19 اجتناب ناپذیر است .
وی با اشاره به این که هدف ما استخراج سنگ آهن با خلوص بالا است اضافه کرد: در حال حاضر عیار سنگ آهن مزبور بالغ بر 53.5 درصد است گفت: خلوص فسفر موجود در سنگ آهن معدن چادرملو در حال حاضر بالغ بر 9 دهم درصد است که میزان در فرایند تولید کنسانتره آهن به 1 دهم درصد کاهش یابد.
وی در ادامه، پیش بینی تولید سال جاری کنسانتره در 5 خط تولید چادرملو را 9 میلیون تن عنوان کرد و افزود : تمامی تولید کنسانتره چادرملو برای تامین نیاز کارخانجات فولادی داخل کشور مصرف می شود و هیچگونه صادراتی صورت نمی گیرد.

به گفته مهندس ابریشمی در صورت دسترسی به ذخیره سنگ آهن انومالی دی 19 پیش بینی میشود این معدن جدید بتواند تا 15 سال نیاز چادرملو برای تولید سنگ آهن را مرتفع کند .

دیدگاهتان را بنویسید