137387

بزودی سرمایه شرکت معدنی و صنعتی چادرملو بین 30 تا 40 افزایش می یابد.

دنیای معدن - این تامین مالی برای هزینه در معدن جدید ، سرمایه گذاری در سایر شرکت های سرمایه پذیر، خرید ماشین آلات تکمیلی معدنی و جبران مخارج سرمایه ای ناشی از تفاوت قیمت واقعی و براوردی طرح توسعه ای فولاد صرف خواهد شد.

سید محمود سیدی مدیر امور مالی و اقتصادی چادرملو نیز در نشست خبری با خبرنگاران بازار سرمایه با اعلام اینکه به پیشنهاد هیات مدیره سرمایه شرکت از محل سود انباشته بزودی 30 تا 40 درصد افزایش می یابد گفت : این تامین مالی برای هزینه در معدن جدید ، سرمایه گذاری در سایر شرکت های سرمایه پذیر، خرید ماشین آلات تکمیلی معدنی و جبران مخارج سرمایه ای ناشی از تفاوت قیمت واقعی و براوردی طرح توسعه ای فولاد صرف خواهد شد.

وی با تاکید بر ضرورت کنار گیری دولت از قیمت گذاری های دستوری برای تولید کنندگان فولاد گفت : تولید کنندگان محصولات فولاد از دیر باز در تعاملی دو سویه و توافقات مشترک قیمت قیمت مورد توافق را تعیین می کردند تا نه تولید کننده و نه مصرف کننده متضرر شوند، اما دخالت دولت در قیمت گذاری موجب به وجود آمدن رانت خواری در بازار فولاد گردید . که به نفع هیچ گروهی نیست. وی افزود: در حالی که اکنون هزینه تولید هر کیلو شمش فولاد بیش از 3 هزارتومان است دولت دستور عرضه این محصول را به قیمت 2 هزار و 7 تومان در بورس کالا داده بود . این یک انتظار نابجا و غیر عقلایی است و طبعتاً واحدهای تولید کننده شمش فولاد ترجیح می دهند در این شرایط تولیدات خود را متوقف کنند .

سیدی همچنین با انتقاد از برخی تصمیم گیری های ناپخته و موانع بازدارنده رونق اقتصادی که همگی ناشی از سوء مدیریت داخلی و هیچ ارتباطی با تحریمها ندارد گفت : هر روز تاخیر در راه اندازی کارخانه آهن اسفنجی چادرملو که بدلیل عدم ترخیص تجهیزات این کارخانه که سال گذشته خریداری و وارد گمرک شده است، 3 میلیارد تومان بار مالی به این شرکت تحمیل می کند .
وی با اشاره به اتمام ذخایر قطعی سنگ اهن کشور تا 20 سال آینده افزود : چادرملو در نظر دارد با همکاری دو شرکت گل گهر و فولاد هرمزگان در معادن سنگ آهن استرالیا سرمایه گذاری کند در این زمینه سه پهنه معدنی در این کشور شناسایی شده که مجموع ذخایر آن از کل ذخایر سنگ آهن ایران بیشتر است .

مدیر امور مالی و اقتصادی چادرملو، همچنین یکی دیگر از برنامه ای چادرملو را سرمایه گذاری و مشارکت در ساخت واحدهای فولادی در منطقه مکران عنوان کرد و گفت : چشم اندار ترسیم شده، تضمین کننده آینده فولاد کشور و تدوام بخش فعالیت های شرکت معدنی و صنعتی چادرملو خواهد بود .
وی درخصوص عرضه محصولات در بورس کالا گفت: با توجه به اینکه اساس ارزش یک کالا در بورس بر مبنای عرضه و تقاضا است گفت : ما با عرضه محصولات در بورس کالا موافق هستیم مشروط به اینکه قیمت گذاری ها دستوری نباشد .

دیدگاهتان را بنویسید