137372

رشد 4/5درصدی تولید جهانی مس معدنی

دنیای معدن - بر اساس گزارش ICSG، طی هفت ماهه نخست سال 2018 در مقایسه با مدت مشابه سال 2017، حدود 4/5درصد به تولید جهانی مس معدنی افزوده شد که از این میان، رشد تولید کنسانتره نیز حدود 4 درصد و رشد تولید کاتد استخراج حلالی و الکترووینینگ به 5/5 درصد رسید.

گزارش ICSG در بررسی افزایش 500 هزار تنی مس معدنی در جهان نوشته است که طی این بازه زمانی حجم تولید مس معدنی شیلی و اندونزی طی سال 2017 به طور قابل توجهی کاهش یافته بود. تولید مس در شیلی به دلیل وقفه تولیدی بزرگ تاریخ معدن کاری در اسکوندیدا طی ماه های فوریه تا مارس 2017 و افت سطح تولید واحدهای معدنی شرکت دولتی کودلکو، به طور چشمگیری کاهش یافت. حجم تولید شیلی طی 7 ماه نخست سال جاری، رشد 11 درصدی نسبت به سال 2017 داشت. در اندونزی نیز، کاهش حجم تولید مس معدنی در پی اجرای قانون ممنوعیت صادرات مواد معدنی شامل کنسانتره مس طی ماه های ژانویه تا آوریل، موجب ثبت افزایش 30 درصدی تولید مس در هفت ماهه نخست سال جاری شد.
علاوه بر این گزارش گروه بین المللی مطالعات مس در بررسی دلایل افزایش تولید کاتد SX-EW عنوان کرده است که تولید این نوع کاتد در جمهوری دموکراتیک کنگو افزایش 15 درصدی را تجربه کرد و زامبیا نیز رشد 11درصدی تولید معدنی را به ثبت رساند. علت رشد سطح تولید مس زامبیا، راه اندازی مجدد ظرفیت تعطیل شده این کشور بود.
این گزارش در ادامه به بررسی کاهش تولیدکنندگان مهم مس در دنیا پرداخته است و تأکید کرده است هرچند در سال جاری با وقفه تولیدی قابل توجهی طی نیمه نخست مواجه نبودیم ولی معادن مس کانادا و ایالات متحده، به ترتیب با کاهش 6 و 7 درصدی تولید همراه شدند. در پرو نیز، پس از یک دوره رشد تولید مس معدنی طی سال های گذشته، صنعت با کاهش حجم تولید مواجه شد. علاوه بر این، پس از رشد فراوان تولید مس پرو طی سال های گذشته، عملکرد این کشور طی هفت ماهه نخست سال جاری، کاهشی بوده است.
گروه بین المللی مطالعات مس در پایان گزارش خود درباره میزان تولید سایر مناطق نوشته است که تولید مس معدنی در آفریقا، آمریکای لاتین، آسیا و اقیانوسیه به ترتیب با افزایش 10، 6، 5/5، و 7 درصدی همراه بود درحالی که تولید مس معدنی آمریکای شمالی افت 5 درصدی را به ثبت رساند و حجم تولید اروپا طی این بازه زمانی تغییر چندانی نداشت.

دیدگاهتان را بنویسید