137342

رشد بیش از 6 درصدی تولید مس محتوی در هفت ماهه امسال

دنیای معدن - مدیر کارخانجات تغلیظ مس و مولیبدن مجتمع سونگون گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه، بیش از 198 هزار و 200 تن کنسانتره مس با 48 هزار و 920 تن مس محتوی تولید داشتیم که بیش از 6 درصد از برنامه پیش بینی(ظرفیت اسمی کارخانه ها) بالاتر بوده است.

به گزارش دنیای معدن، باقریان با اعلام این خبر و با بیان این که امور تغلیظ مجتمع سونگون شامل سه کارخانه تغلیظ مس فاز 1 و 2 و تغلیظ مولیبدن است، اظهار داشت: همچنین در این بازه زمانی 1340 تن کنسانتره مولیبدنیت با عیار 51.2 تولید شده که فراتر از برنامه امسال و ظرفیت کارخانه است.
وی افزود: خوشبختانه طی سال های گذشته عملکرد موفقی داشته ایم به طوری که در سال 96 مجموع تولید فاز یک و دو 310 هزار و 600 تن کنسانتره مس با 75 هزار و 500 تن مس محتوی بوده است که 3درصد بالاتر از برنامه پیش بینی شده بود.
به گفته مدیر امور تغلیظ با توجه به عملکرد فعلی هر دو فاز تغلیظ مس، انتظار تولید بیشتر از سال 96 را برای سال جاری داریم.
مدیر امور تغلیظ مجتمع مس سونگون با بیان این که در حوزه تولید کنسانتره مولیبدنیت که یک محصول ارزشمند است نیز دستاوردهای خوبی داشته ایم اظهار داشت: در سال 96 بیش از 1900 تن کنسانتره مولیبدنیت تولید شده که با توجه به اصلاحات و بازسازی هایی که هنوز هم در حال انجام است، قطعاً امسال می توانیم تولید بیشتری از سال قبل داشته باشیم.
وی افزود: با وجود رشد تولید بالاتر از ظرفیت اسمی کارخانه ها در سال جاری، مصرف آب و برق با روندی معکوس همراه بوده، به طوری که به ازای هر تن خوراک ورودی کارخانه ها، میزان آب خام 24 درصد و برق 13درصد نسبت به برنامه کاهش داشته است.
باقریان با تأکید بر این که تأثیرگذارترین مؤلفه در کاهش قیمت تمام شده محصول، افزایش ظرفیت تولید است، گفت: سال گذشته با تمرکز بر این موضوع و انجام اصلاحاتی در فرآیند تولید موفق به کاهش قیمت تمام شده کنسانتره مس و مولیبدنیت شدیم. برای سال جاری نیز تلاش می کنیم تا با حفظ سلامت و افزایش دسترسی تجهیزات، بالاتر از ظرفیت اسمی خوراک وارد کارخانه ها شود و با بهینه سازی مصارف مواد و قطعات یدکی و همچنین افزایش کارایی فرآیندها بتوانیم محصول بیشتری تولید کنیم.
مدیر امور تغلیظ مجتمع مس سونگون در پایان گفت: تمامی این نتایج درخشان تولید، حاصل بهبود مستمر فرآیندها در راستای خط مشی شرکت مس است و مجتمع سونگون پیوسته در حال انجام اصلاحات و بهبود فرآیندها در جهت افزایش تولید و کاهش قیمت تمام شده شرکت مس است.

دیدگاهتان را بنویسید