137303

قیمت شمش آلومینیوم (ایرالکو) ۵.۵ درصد افزایش داشت / تالار پتروشیمی در انتظار قیمت های پایه جدید

دنیای معدن - معامله شمش آلومینیوم ۹۹.۸ (ایرالکو) دیروز، حدود ۲۳.۴ میلیارد تومان ارزش داشت. این محصول نسبت به معامله قبلی خود شاهد رشد ۵.۵ درصدی بود.

لیلی شهیر؛ روز گذشته دوشنبه (29 مهر ماه)، تالارهای مختلف بورس کالا در مجموع ارزشی حدود 127.6 میلیارد تومان داشتند که در 155100 قرارداد منعقد شدند. در این میان، تالار کالای صادراتی کیش بیشترین ارزش معاملات را در حدود 83 میلیارد تومان به خود اختصاص داد.

بیشترین ارزش معاملات بورس کالا در این روز به «شمش آلومینیوم99.8» شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) به میزان 23.4 میلیارد تومان اختصاص داشت. این محصول به قیمت میانگین کیلویی 23 هزار و 421 تومان و 4.5 درصد بالاتر از قیمت پایه در حجم 1000 تن به طور نقدی معامله شد و نسبت به معامله قبلی خود در 22 مهر، 5.5 درصد افزایش قیمت داشت.

تالار پتروشیمی و فرآورده های نفتی

یکشنبه، تالار پتروشیمی و فرآورده های نفتی شاهد معامله ۵۰ تن قیر، یک هزار و ۳۰ تن مواد شیمیایی و ۴۴ تن مواد پلیمری بود.

پر ارزشترین معامله این تالارهم به محصول «پتاس» مجتمع پتاس خور و بیابانک به میزان حدودی 600 میلیون تومان اختصاص یافت. این محصول به قیمت پایه کیلویی 1500 تومان در حجم 400 تن، توسط کارگزاری «بانک صنعت و معدن» به طور نقدی فروخته شد. عرضه کننده این محصول «سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران» بود. این محصول در معامله قبلی خود 22 مهر ماه نیز به همین قیمت عرضه و معامله شده بود.

کمترین ارزش معملات این تالار نیز به «اسید نیتریک» پتروشیمی شیراز به ارزش حدود 120میلیون تومان تعلق گرفت. این محصول در این روز با قیمت پایه کیلویی 709 تومان در حجم 170 تن به طور نقدی توسط کارگزاری «بانک ملی» فروخته شد. این محصول هم نسبت به معامله قبلی خود در 22 مهر با تغییر قیمتی مواجه نبود.

شایان ذکر است، همچنین ۲۱ هزار و ۶۹۵ تن قیر و یک هزار و ۴۳۶ تن عایق رطوبتی در تالار صادراتی بورس کالای ایران معامله شد.

تالار صنعتی

این گزارش حاکی است، در این روز یک هزار تن شمش هزار پوندی آلومینیوم و ۱۰۰ تن شمش روی نیز در تالار محصولات صنعتی و معدنی داد و ستد شد.

گفتنی است از میان محصولات عرضه شده، روز گذشته تنها دو محصول مورد معامله قرار گرفتند. در این میان «شمش 99.8 آلومینیوم» شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) بیشترین ارزش معاملات را به میزان 23.4 میلیارد تومان داشت. این محصول به قیمت میانگین کیلویی 23 هزار و 421 تومان و 4.5 درصد بالاتر از قیمت پایه در حجم 1000 تن به طور نقدی توسط کارگزاری «ستاره جنوب» معامله کرد. شمش ایرالکو امروز نسبت به معامله قبلی خود در 22 مهر، 5.5 درصد افزایش قیمت داشت.

«شمش روی» شرکت «گسترش صنایع روی ایرانیان» دیگر محصول معامله شده در تالار صنعتی دیروز بود که با قیمت کیلویی 28 هزار و 710 تومان (133درصد افزایش نسبت به قیمت پایه) در حجم 100 تن، نقدی معامله شد. ارزش این معامله حدود سه میلیارد تومان بود.

این محصول در تاریخ 22 مهر نیز با قیمت کیلویی 12 هزار و 338 تومان عرضه شده بود که البته مورد معامله قرار نگرفته بود.

تالار کشاورزی

تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران هم در این روز، میزبان عرضه ۱۵ هزار تن گندم خوراکی و ۲۹۰ کیلوگرم زعفران رشته ای بود.

بیشترین ارزش معاملات این تالار به «گندم دورم» کرمانشاه به میزان حدود 3.7 میلیارد تومان اختصاص یافت. این محصول در حجم 4000 تن توسط کارگزاری «بانک کشاورزی» فروخته شد و قیمت آن به ازای هر کیلو 938 تومان بود که بدون رقابت نسبت به قیمت پایه توسط «شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران» عرضه شده بود.

کمترین ارزش معاملات تالار کشاورزی هم به زعفران رشته ای بریده ممتاز (نگین) خراسان رضوی در حدود 264 میلیون تومان اختصاص داشت. این محصول با قیمت پایه کیلویی هشت هزار و 800 تومان در حجم 0.03 تن توسط کارگزاری «توسعه کشاورزی» به طور نقدی فروخته شد. عرضه کننده این محصول «سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران» بود.

دیدگاهتان را بنویسید