137297

کاهش سخت گیری های زمستانی قیمت فولاد کاهش می دهد

دنیای معدن - کارشناسان بر این باورند که احتمالا ماه های آینده قیمت محصولات فولادی در بازار داخلی چین تحت فشار و نزولی باشد چرا که ظاهرا محدودیت ها برای کاهش تولید امسال در نقاط شمالی این کشور که مرکز تولید فولاد آن است کمتر می باشد.

به گزارش دنیای معدن به نقل از فولاد ایران، فولادسازان شهر تانگشان در استان هبی چین که قطب تولید فولاد چین است اجازه خواهند داشت در صورتی که استانداردهای آلایندگی را رعایت کنند سطح تولید را همچون قبل نگه دارند و کاهش ندهند. ولی کارخانه هایی که نتوانند از این استانداردها تبعیت کنند باشد از اول اکتبر تولید را ۳۰ تا ۷۰ درصد برای ۶ ماه پایین بیاورند.

این در حالیست که زمستان گذشته از ۱۵ نوامبر تا ۳۱ مارس سال جاری همه کارخانه ها در این منطقه مجبور بودند تولید را ۳۰ تا ۵۰ درصد کاهش دهند. همچنین مقامات چینی اعلام کرده اند برنامه کنترل آلودگی پاییز و زمستان این کشور در ۲۸ شهر به طور ویژه در پکن و تیانجین و ۲۶ شهر دیگر در استان های مختلف این کشور اجرا خواهد شد.

محدودیت های امسال بر اساس کیفیت هوای این نقاط خواهد بود. تصمیم گیری بر عهده مقامات محلی گذاشته شده تا زمانی که آلودگی هوا از سطح مشخصی گذشت تدابیر لازم را اتخاذ کنند از این رو انتظار می رود ۶ ماه آینده عرضه فولاد در چین در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یابد و احتمالا بر قیمت ها نیز اثر منفی خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید