137283

واکنش سازمان بورس به حاشیه های سهام صندوق بازنشستگی فولاد

دنیای معدن - سازمان بورس و اوراق بهادار به حاشیه های سهام صندوق بازنشستگی فولاد و نقش این سازمان در این واگذاری واکنش نشان داد.

به گزارش دنیای معدن،پس از بالا گرفتن بحث واگذاری صندوق بازنشستگی فولاد که به اعتقاد محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی به قیمتی پایین تر از قیمت واقعی و خلاف موافقت ها در بورس عرضه شد، سازمان بورس و اوراق بهادار در واکنش به این موضوع بر قانونی بودن این واگذاری تأکید کرد.

در این زمینه حسین فهیمی، مشاور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به تشریح جزئیات این واگذاری به شرح زیر پرداخت.

بانک رفاه کارگران دارای دو فقره وکالت نامه رسمی بوده که ادعای عزل وکیل نسبت به یکی از آنها صورت گرفته که اتفاقا نسبت به وکالت نامه ای که ادعای عزل وجود ندارد، تعداد سهام کمتری را دربر می گیرد. بنابراین نسبت به بیش از نیمی از معامله صورت گرفته حتی ادعای عزل هم وجود ندارد.

همچنین معامله عمده تعداد 904/413/993/4 سهم از سهام شرکت سرمایه گذاری توسعه معاون و فلزات معادل 1/16 درصد به عنوان سهام عمده مدیریتی غیرکنترلی به این نحو انجام شد که ابتدا کارگزاری بانک رفاه کارگران با ارائه وکالت نامه های رسمی شماره 74214 و 155081 که به موجب آنها بانک رفاه کارگران به وکالت از سهامدار اصلی (صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد) اختیار فروش آنها را برای وصول مطالبات خود داشته است، تقاضای عرضه عمده سهام یادشده را مطرح و پس از بررسی تقاضا و تکمیل مدارک نسبت به انتشار آگهی عرضه شماره 22321/181 مورخ 4/2/96 با قیمت پایه هر سهم هزارو 274ریال اقدام شد.

با سپری شدن 15 روز از انتشار آگهی عرضه که در دسترس همگان بوده و تمامی فعالان بازار از جمله مالک سهام (صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد)، خریدار، فروشنده، وکیل و کلیه ذی نفعان از آن مطلع شده بودند در روز معامله به تاریخ 19/2/96 و با توجه به شرایط معامله که کل ثمن معامله ظرف 10 روز پس از معامله باید پرداخت و تسویه می شد، دو خریدار واجد شرایط رقابت کرده و سرانجام شرکت فولاد مبارکه موفق به خرید سهام بر اساس قیمت هر سهم هزارو 407 ریال و جمعا 928/362/733/025/7 ریال شد که حصه نقدی معامله بلافاصله از سوی خریدار به اتاق پایاپای پرداخت و پس از تسویه کامل آن در مهلت مقرر قانونی، معامله قطعیت پیدا کرد.

دیدگاهتان را بنویسید