137273

فولاد اردبیل وارد فاز تولید میلگرد می شود

دنیای معدن - استاندار اردبیل گفت: با پرداخت ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش و ثابت و نیز تامین ۶ مگاوات برق صنعتی، واحد تولیدی ریخته گری دقیق آرتا در سه مرحله توسعه می یابد و علاوه بر ریخته گری و نورد، وارد فاز تولید میلگرد خواهد شد.

به گزارش دنیای معدن، اکبر بهنام جو صبح امروز در بازدید از واحد ریخته گری دقیق آرتا و آرتا سرم اردبیل اظهار داشت: با پرداخت سرمایه مورد نیاز و تامین زیرساخت لازم برای توسعه دو واحد تولیدی آرتا سرم و ریخته گری دقیق آرتا 760 اشتغال جدید تا پایان سال آینده در استان اردبیل ایجاد می شود.

وی بیان کرد: با پرداخت 500 میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش و ثابت و نیز تامین 6 مگاوات برق صنعتی، واحد تولیدی ریخته گری دقیق آرتا در سه مرحله توسعه می یابد و علاوه بر ریخته گری و نورد، وارد فاز تولید میلگرد خواهد شد.

استاندار اردبیل افزود: با توسعه این واحد صنعتی 700 اشتغال جدید ایجاد می شود که بر اساس تفاهم نامه امضا شده با سرمایه گذار 100 فرصت شغلی جدید تا پایان امسال، 250 نفر تا پایان فصل تابستان و 350 نفر نیز در نیمه دوم سال آتی ایجاد می شود و این اقدام گامی در راستای توسعه اشتغال در استان به شمار می رود.

بهنام جو با اشاره به بازدید انجام گرفته از واحد تولیدی آرتاسرم نیز تصریح کرد: این واحد از سال 85 با مشارکت جدی بانک صادرات و سپس بنیاد برکت شروع شده و قادر است سالانه حداقل 6 میلیون سرم تولید و علاوه بر نیاز بیمارستان ها و مراکز درمانی استان بخشی از نیاز کشور به سرم را تامین کند.

وی گفت: 30 درصد از سرم های مورد نیاز کشور از خارج تامین می شود که لازم است در سال حمایت از تولید داخلی با تزریق تسهیلات سرمایه در گردش در سریع ترین زمان ممکن این واحد تولیدی که به مرحله تولید رسیده است، شروع به کار کند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه با شروع فعالیت کارخانه آرتاسرم 60 نفر از جوانان استان در این واحد مشغول به کار می شوند، اظهار کرد: حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی از مهمترین اولویت ها در راستای رونق تولید و اشتغال بوده که برای تحقق این مهم زیرساخت های لازم برای فعالیت این واحدها در سطح استان تامین شده و توسعه می یابد.

دیدگاهتان را بنویسید