137264

تسهیل در اکتشاف و تولید بخش معادن در دستورکار دولت است

دنیای معدن -استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تسهیل در اکتشاف، صدور پروانه بهره برداری، تولید و فرآوری در بخش معدن برای تحقق اقتصاد مقاومتی در دستور کار دولت قرار گرفته است.

به گزارش دنیای معدن، اقبال عباسی روز چهارشنبه در شورای معادن چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: آماده سازی زیرساخت ها و حمایت از سرمایه گذاران در بخش معادن، از وظایف اصلی دستگاه های اجرایی مرتبط برای توسعه و استخراج مواد معدنی است.
وی، از موافقت شورای معادن استان در این جلسه از بخشودگی پرداخت حقوق دولتی 34 معدن دارای شرایط ابراز رضایت کرد و اظهار داشت: بهره برداران معادنی که در سالهای 94 تا 96 با رکود بازار مواجه شده بودند، مشمول این بخشودگی شدند.
وی تاکید کرد: براساس گزارش رسیده در مدت یاد شده، افزون بر 12میلیارد و 500 میلیون ریال بدهی حقوق دولت از سوی معادن واریز
نشده بود، که با موافقت شورای معادن استان افزون بر 5 میلیارد ریال شامل بخشودگی شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست از استخراج 3 میلیون و 300 هزار تن مواد معدنی در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: این میزان مواد معدنی استخراج شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش یافته است.
سید نعیم امامی، از صدور 4 پروانه بهره برداری جدید در نیمه نخست سال جاری خبر داد و افزود : برای راه انداری این تعداد معدن افزون بر 15 میلیارد ریال سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی انجام شده است.
وی یادآور شد: کمبود زیرساخت ها در مناطق معدنی و وجود زمستان های طولانی، دو عامل اصلی کند شدن و کاهش رغبت سرمایه گذاران در بخش معدن جنوب این استان است.
نماینده مردم اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: متمرکز شدن درآمد و اقتصاد کشور به منابع نفت و گاز، موجب کمرنگ شدن استخراج و بهره برداری بخش ذخایر غنی معدن و فرآوری آنها شده است.
علی کاظمی باباحیدری تصریح کرد: بسیاری از منابع معدن به عنوان پتانسیل و ثروت خدادادی در مناطق مختلف کشور و در این استان دست نخورده باقی مانده که نیاز به تبدیل آنها به ثروت ملی است.
بیش از 188 معدن با 2هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در استان فعال است که برای حدود یکهزار و900 نفر اشتغال ایجاد کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید