137249

تقویت ۲۲۳۲ واحدی شاخص کل بورس/ بازار سهام در تصرف معامله گران کوتاه مدت نگر

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز سه شنبه 24 مهرماه 97 با افزایش 2232 واحدی به رقم 182 هزار و 834 واحد رسید.

شاخص کل هم وزن اما با افزایش 288 واحدی عدد 29 هزار و 6 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 2138 واحدی به رقم 195 هزار و 228 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 1312 واحدی به رقم 137 هزار و 666 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 6042 واحدی عدد 349 هزار و 862 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش 32 واحدی بر روی رقم دو هزار و 27 واحد متوقف شد.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های تاپیکو با 243 واحد ،پتروشیمی پارس با 181 واحد و بانک ملت با 152 واحد افزایش بیشترین تأثیرمثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات با 169 واحد،پالایش نفت اصفهان با 157 واحد و گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با 72 واحد کاهش ، بیشترین تاثیرمنفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از یک هزارو 183 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از سه میلیارد و 822 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 245 هزار و 248 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت های سیمان سپاهان، ایمن خودرو شرق، کشتیرانی ج.ا.ا، حفاری شمال و حق تقدم خرید سهام آن، سیمان فارس، سرمایه گذاری خوارزمی، خوراک دام پارس، سیمان لار سبزوار، فراورده های غذایی و قند تربت جام، آینده سازان بهشت پارس، سرمایه گذاری کوه نور، فولاد هرمزگان جنوب و فراورده های نسوز پارس از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت های صنایع آذرآب، سرمایه گذاری مسکن الوند، تجارت الکترونیک پارسیان کیش، تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا، مجتمع های گردشگری و امور رفاهی کارکنان پارس، فولاد هرمزگان جنوب، سرمایه گذاری مسکن زاینده روز، شیشه و گاز، بازگشایی شدند.

به گزارش فارس، امروز در بازار ۲ بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد ۵۰ میلیون سهم فولاد مبارکه به ارزش بیش از ۳۱ میلیارد تومان از سوی بازارگردان با معاملات انتقالی مواجه شد. همچنین امروز کمتر از ۱۸ میلیون از اوراق سلف پلی اتیلن ایلام به ارزش بیش از ۱۰۹ میلیارد تومان کد به کد شد. در بیمه سامان نیز کمتر از ۱۵ میلیون سهم به ارزش بیش از ۶ میلیارد تومان معاملات انتقالی را تجربه کرد.

بر اساس این گزارش امروز بازار سهام در حالی معاملات پرحجمی را در اغلب نمادهای معاملاتی پیشرو بازار به ویژه در گروه بانک ها و خودرویی ها شاهد بود که تمایل معامله گران اغلب حقیقی برای شناسایی سود بر اساس استراتژی کوتاه مدت نگری باعث شد تا وضعیت متعادلی در اغلب نمادهای معاملاتی استقرار یابد هرچند که میان تردید و امید همچنان ترس و طمع خودنمایی می کند، اما به نظر می رسد بازار سهام برای کسب سود از سهم های برخوردار از بنیه مالی مناسب همچنان امیدوار است.

دیدگاهتان را بنویسید