137243

حسین مهری: بانک صنعت و معدن برای تحقق توسعه صنعتی استان خوزستان در کنار صنعتگران این استان است

رییس هیات مدیره و مدیر عامل بانک صنعت و معدن گفت : استان خوزستان دارای پتانسیل ها و ذخایر طبیعی فراوان است و باید متناسب با آن در عرصه صنعتی کشور پیشرفت کند و این وظیفه ماست که در کنار تامین مالی پروژه های صنعتی و تولیدی به عنوان یک مشاور، همراه و همگام کارآفرینان این استان باشیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن ، حسین مهری که در نشستی صمیمانه با پرسنل شعبه این بانک در اهواز سخن می گفت افزود: بانک صنعت و معدن یک بانک توسعه ای تاثیرگذار در عرصه صنعتی کشور است و با تامین مالی پروژه های عمرانی و زیربنایی بزرگ در حوزه ریلی ، نیروگاهی ، پتروشیمی و فولاد دارای جایگاه ویژه ای است.
وی ادامه داد: اولویت ها و برنامه پیش روی بانک ، تامین سرمایه در گردش واحدهای ایجادی توسط بانک با توجه به قیمت ارز ، تامین اعتبار برای واحدهای تولیدی خوشنام و فعال سراسر کشور ، تامین مالی طرح های نیمه تمام و تعیین تکلیف آنها و اعطای تسهیلات به طرح های صادرات محور ، High Tech و دارای ارزش افزوده بالا است .
این مدیر ارشد بانکی افزود: در عرصه طرح رونق تولید، این بانک در رتبه سوم کشور قراردارد که شعبه اهواز در سال های 1395 و 1396 توانسته است در این زمینه رتبه نخست استان را به خود اختصاص دهد.
مهری در خصوص طرح های در دست اجرای استان گفت : ، طرح پتروشیمی مسجد سلیمان از محل تسهیلات فاینانس چین به مبلغ 433 میلیون یورو با عاملیت این بانک و پیشرفت قابل توجه 50درصدی درحال اجرا است که با شروع بهره برداری در سال 1398 به تولید آمونیاک به ظرفیت 660هزار تن در سال و اوره به ظرفیت یک میلیون تن در سال خواهد پرداخت و برای 750 نفر در این منطقه کمتر برخوردار اشتغال ایجاد می کند.
مجتمع فولاد روهینا جنوب نیز با 105 میلیون یورو تسهیلات بانک صنعت و معدن و 70 درصد پیشرفت فیزیکی در شهرستان دزفول در حال اجراست و با اتمام آن برای 445 نفر اشتغال ایجاد می شود.
همچنین بانک صنعت و معدن احداث نیروگاه های اندیمشک و امیدیه ، با ظرفیت جمعا 1500 مگاوات را در دست انجام دارد.

دیدگاهتان را بنویسید