137240

در سفر به استان خوزستان : مدیرعامل بانک صنعت و معدن با استاندار این استان دیدار کرد

حسین مهری رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن با غلامرضا شریعتی استاندار استان خوزستان دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، مهری که برای دیدار با مقامات استانی، صنعتگران و بازدید از چند طرح صنعتی به استان خوزستان سفر کرده بود، در دیدار با استاندار این استان گفت : بانک صنعت و معدن با هدف توسعه صنعتی استان خوزستان، با تامین مالی بیش از یک میلیارد یورو طرحهای صنعتی بزرگ ، نقش بزرگی را در ایجاد اشتغال در این استان داشته است و در تلاش است تا با ارتباط نزدیکتر و قوی تر با صنعتگران و کارآفرینان خوزستان دین خود را به مردم شریف خورستان ادا کند . این بانک کارهای بزرگی را در خوزستان انجام داده ولی این کافی نیست بنابراین با یک برنامه ریزی و اتخاذ یک سیاست راهبردی درصدد افزایش نقش محوری خود در این استان هستیم .
وی تصریح کرد : این بانک با وجود تعداد اندک شعب خود توانسته است عملکرد چشم گیری در استان داشته باشد چنانکه در زمینه پرداخت تسهیلات در قالب طرح رونق تولید در سالهای 1395 و 1396 در بین بانک های دیگر استان رتبه نخست را از آن خود کرده است .
مدیرعامل بانک صنعت و معدن در تشریح نقش بانک در استان تصریح کرد : در میان طرح های بزرگ ، کوچک و متوسطی که در این استان توسط بانک صنعت و معدن تامین مالی شده است، فقط در دو طرح پتروشیمی مسجد سلیمان با رقم 432 میلیون یورو و طرح فولاد روهینا با 100 میلیون یورو برای 1300 نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده است.
وی با اشاره به این که این بانک توانسته است 6 هزار مگاوات از 70 هزارمگاوات ظرفیت تولید برق کشور را تامین مالی کند که این رقم 9 درصد از ظرفیت یاد شده است گفت : بانک صنعت و معدن احداث نیروگاه های اندیمشک و امیدیه را با ظرفیت جمعا 1500 مگاوات در استان خوزستان تامین مالی می کند و این کار بزرگ نیز در حال اجرا می باشد .
این مدیر ارشد بانکی افزود : طرحهای عظیم پتروشیمی مسجد سلیمان، فولاد شادگان، نیروگاه برق بهبهان و هفت پروژه شامل نئوپان البرز جنوب، فولاد روهینا، صنایع دریایی ساحل اروند، فولاد پارس هفت تپه، آریا استیل الوند، پرشین کیمیا کلر و گلوکزان کرخه از طرح های یاد شده هستند که با تسهیلات بانک صنعت و معدن مراحل اجرایی خود را در استان خوزستان می گذرانند و با اتمام آنها برای 3500 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد خواهد شد .
غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان نیز در این دیدار گفت : بانک صنعت و معدن در توسعه صنعتی استان نقش بزرگ و چشمگیری داشته است و هرکس که از طرح هایی مثل فولاد روهینا ، پتروشیمی مسجد سلیمان ، برق مپنا بهبهان و سایر طرحهای صنعتی تامین مالی شده توسط این بانک بازدید کند، به خوبی به این حقیقت پی خواهد برد .
وی افزود : از میان بانک هایی که در تامین مالی طرح های صنعتی استان همکاری دارند بانک صنعت و معدن از ویژگی و برجستگی خاصی برخوردار است بنابر این می توان گفت این بانک تاثیر گذارترین بانک در بخش صنعت و معدن استان خوزستان محسوب می شود.
استاندار خوزستان ضمن ابراز خرسندی از مراحل پایانی فولاد روهینا و پتروشیمی مسجد سلیمان گفت : خوشبختانه مراحل اجرایی نیروگاه اندیمشک نیز توسط بانک صنعت و معدن در حال انجام است که با راه اندازی آن تحولی مثبت در تامین برق استان خوزستان اتفاق خواهد افتاد .
شریعتی ضمن متفاوت دانستن سطح انتظار مسئولان استان از بانک صنعت و معدن تاکید کرد که انتظار یاد شده ناشی از برخورداری این بانک از بدنه مدیریتی و کارشناسی کارآمد و ورزیده و بیش از 6 دهه سابقه فعالیت مستمر در تامین مالی طرح های صنعتی در کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید