137232

به مشکلات حقوقی و قضائی سه شرکت پیمانکار بزرگ معدنی استان کرمان رسیدگی شد

دنیای معدن - صبح امروز باحضور موحد،رئیس کل دادگستری،مدیران کل سازمان بازرسی،صنعت،معدن وتجارت،رئیس اتاق بازرگانی و جمعی از اعضای شورای قضائی به مشکلات حقوقی و قضائی سه شرکت بزرگ معدنی استان کرمان رسیدگی شد.

به گزارش دنیای معدن؛ یدالله موحد در جلسه ستاد استانی اجرای سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی در قوه قضائیه که در محل سالن شهید بهشتی دادگستری برگزار گردید، اظهار داشت:اولویت دستگاه قضائی استان کرمان مبارزه و برخورد با مفاسد می باشد.

وی با اشاره به اینکه شرکت های بزرگ معدنی استان از جمله مس سرچشمه یکی از ارکان مهم اقتصادی استان و حتی کشور محسوب می شوند،گفت:تلاش در جهت حل مشکلات این شرکت ها، تلاش در جهت رونق اقتصادی و جلوگیری از بیکارشدن هزاران کارگری است که به صورت مستقیم و غیرمستقیم با این شرکت ها کار می کنند.

نماینده عالی دستگاه قضائی در استان کرمان تصریح کرد:فلسفه تشکیل ستاد استانی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی این است که مشکلات حقوقی وقضایی فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان را بررسی نماید و در جهت حمایت از تولید و اقتصاد مقاومتی تدابیری اندیشیده شود تا تا وقفه ای در کار ایجاد نشود.

دبیر ستاد استانی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در دستگاه قضائی استان کرمان تصریح کرد:هدف از تشکیل این ستاد، ارتباط منظم و مستمر با فعالان بخش خصوصی به منظور اطلاع از مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی سرمایه گذاری و مساعدت در رفع آن است.

مهدی بخشی در خصوص وظایف استانی ستاد اظهار داشت:برنامه ریزی ، پیگیری و هماهنگی در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و مصوبات ستاد مرکزی و تعامل و تبادل نظر با مقامات دولتی و غیر دولتی در سطح استان در راستای اجرای هرچه بهتر سیاست های اقتصاد مقاومتی از جمله وظایف این ستاد است

این مقام قضائی همچنین بر ایجاد هماهنگی در فعالیت هیات های مشاوره ،کارشناسی و داوری متشکل از اعضای اتاق های بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی و تعاون در جهت رفع مشکلات سرمایه گذاران تاکید کرد و گفت:دادگستری استان کرمان از فعالیت های اقتصادی مجاز و مشروع در سطح استان حمایت حقوقی و قضایی خواهد کرد

شایان ذکر است در این جلسه مدیر عامل مس سرچشمه رفسنجان و نمایندگان برخی از شرکت های پیمانکار معدنی به بیان دیدگاه ها و مشکلات خود پرداختند

دیدگاهتان را بنویسید