137202

سود زیرمجموعه مهم فولادمبارکه ۷۴ درصد بیشتر شد/ خبرخوش در بازار منفی

دنیای معدن - فولاد هرمزگان جنوب با اعلام تعدیل مثبت 74 درصدی سود ، در بازار به شدت منفی امروز خوش خبر شد تا مقداری از فشار فروش شرکت های همگروه مخصوصا فولادسازها کاهش یابد.

به گزارش دنیای معدن، در حالی امروز بازار سهام با کاهش اکثر شرکت ها و سقوط بیش از 5 هزار واحدی روبرو شده که فولاد هرمزگان جنوب از تغییر با اهمیت و تعدیل 74 درصدی در عملکرد سال مالی 97 خبر داد و منجر شد تا مقداری از فشار فروش شرکت های همگروه مخصوصا فولادسازها کاهش یابد.

براین اساس، هرمز 1.5 هزار میلیارد تومانی ، سود هر سهم سال مالی جاری را از 274 به 476 ریال رساند و در خصوص دلایل این تغییر با اهمیت اعلام کرد: در نیمه نخست سال جاری افزایش در نرخ فروش محصول اصلی در بازار داخل و صادرات که به دلیل افزایش تقاضا و افزایش قیمت های جهانی بوده باعث افزایش درآمد عملیاتی شده است.

همچنین در نیمه دوم سال جاری با توجه به ابلاغیه دستورالعمل تنظیم بازار محصولات فولادی وزارت صنعت مورخ ۲۰ شهریور در خصوص تعیین قیمت های پایه و سقف رقابت قیمت فروش، مبلغ فروش داخلی افزایش یافته که از دلایل عمده این تعدیل است.

در این میان،افزایش در نرخ ارز با توجه به مصوبه دولت مبنی بر فروش ارز شرکت های فولادی در بازار ثانویه اثر قابل توجهی بر سود دوره علی الخصوص در نیمه دوم سال جاری خواهد داشت که محاسبات فوق بدون در نظر گرفتن سود تسعیر ارز ۶ ماهه ابتدای سال لحاظ شده و با توجه به اینکه شرکت در حال تهیه صورتهای مالی میان دوره ای است اطلاعات و تعدیلات ناشی از این موضوع تا پایان مهلت مقرر پایان مهر از طریق سامانه کدال به اطلاع سهامداران خواهد رسید.

بنابراین گزارش، این زیرمجموعه مهم فولاد مبارکه در 6 ماهه توانسته 50 درصد پیش بینی درآمد هر سهم معادل مبلغ 239 ریال را پوشش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید