137182

بروز انقلاب معدنی؛ در صورت اجرایی شدن نقشه راه معدن و صنایع معدنی

دنیای معدن - رئیس دبیرخانه «تعامل دولت و مجلس در بخش معدن» گفت: در صورت اجرایی شدن نقشه راه معدن و صنایع معدنی، انقلابی در این عرصه ایجاد خواهد شد.

داریوش اسماعیلی، با اشاره به ابلاغ نقشه راه معدن و صنایع معدنی توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت به وزارتخانه، تصریح کرد: این نقشه راه محصول فعالیت دبیرخانه تعامل دولت و مجلس در بخش معدن و صنایع معدنی است.

رئیس فراکسیون معدن مجلس تاکید کرد: نقشه راه شامل 72 بند است که در آن ۵ محور اصلی مورد توجه قرار گرفته است. توسعه اکتشاف و تامین پایدار اطلاعات پایه، بهبود فضای کسب و کار بخش معدن و صنایع معدنی و رشد تولید، توسعه بازار، صادرات غیر نفتی و مدیریت واردات، سرمایه گذاری وافزایش ظرفیت و جذب سرمایه گذاری و آموزش، توسعه پژوهش های کاربردی و ارتقاء فناوری پنج محوری است که در نقشه راه معدن و صنایع معدنی لحاظ شده است.

نماینده مردم سروستان، کربال و کوار در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه مسوولیت نظارت بر اجرای نقشه راه معدنی بر عهده دبیرخانه تعامل دولت و مجلس گذاشته شده، اضافه کرد: این دبیرخانه متشکل از 6 نفر از معاونان وزیر صنعت به علاوه هیئت رئیسه فراکسیون معدن مجلس و کمیته معدن کمیسیون صنایع و معادن است و بنده نیز ریاست این دبیرخانه را بر عهده دارم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با اجرای نقشه راه معدن و صنایع معدنی انقلابی در بخش معدن کشور رخ می دهد، اضافه کرد: به دلیل اینکه نظارت بر اجرای این نقشه بر عهده دبیرخانه تعامل دولت و مجلس قرار دارد، پیگیری های لازم را انجام می دهیم تا تمام موارد ذکر شده در این نقشه اجرایی شوند؛ چراکه به شدت بر اجرای نقشه راه معدن و صنایع معدنی مصر هستیم.

گفتنی است انتخابات هیأت رئیسه فراکسیون معادن و صنایع معدنی مجلس شورای اسلامی برگزار شد و طی آن داریوش اسماعیلی نماینده مردم سروستان، کربال و کوار در مجلس به عنوان رئیس این فراکسیون، شهباز حسن پور بیگلری نماینده مردم سیرجان و بردسیر به عنوان نایب رئیس اول، محمود نگهبان سلامی نماینده مردم خواف و رشتخوار به عنوان نایب رئیس دوم، رحیم زارع نماینده مردم آباده، بوانات و خرم بید به عنوان سخنگو، سیدحسن حسینی شاهرودی نماینده مردم شاهرود و میامی به عنوان منشی اول و محمد رضا صباغیان نماینده مردم بافق،مهریز،ابرکوه و خاتم به عنوان منشی دوم فراکسیون معادن و صنایع معدنی مجلس انتخاب شدند./

دیدگاهتان را بنویسید