137175

مرگ کارگر معدن ذغال سنگ پرورده طبس

دنیای معدن - منابع کارگری در معدن ذغال سنگ پرورده طبس از مرگ یک معدنچی در اثر ریزش زغال سنگ خبر می دهند.

یک منبع کارگری با اعلام خبر درگذشت یک کارگر ذغال سنگ گفت که شب گذشته ریزش تونل پیشروی در اسلوپ ۳ معدن یک پروده طبس منجر به مرگ یکی از کارگران پیمانکاری شد.

وی افزود: این ریزش به دلیل ایجاد حفره گازی صورت گرفته که در نتیجه آن مقداری ذغال سنگ روی کارگر حادثه دیده ریزش کرده است.

به گفته کارگران؛ همکار فوت شده شان «عبدالله رسولی »نام دارد و تحت مسئولیت شرکت پیمانکاری «الماس مته شرق » در این واحد معدنی مشغول کار بوده است.

در این زمینه رمضان کریتی ثانی( مدیرعامل شرکت ذغال سنگ پروده طبس) با تایید این خبر گفته است که در این حادثه که شب گذشته در معدن شماره یک ذغال سنگ طبس در یکی از قسمت های زیرمجموعه پیمانکار رخ داد به علت رانش ذغال ناشی از آزاد شدن گاز پشت توده زغال یک نفر جان باخت.

کریتی افزود: در این حادثه توده ذغال حرکت می کند و آقای رسولی کارشناس معدن و سوپروایزر شیفت که اهل شهرستان طبس بود زیر آوار ذغال گرفتار و دچار خفگی شد و علیرغم انجام عملیات امدادی فوت کرد.

وی گفت: معدن مذکور مکانیزه است و در بازدید از محل مشخص شد همه نکات و تمهیدات ایمنی رعایت شده بود و هیچ نقطه ضعف ایمنی مشاهده نشد و علت حادثه آزاد شدن توده گاز پشت ذغال بوده که باعث حرکت ذغال شده است.

دیدگاهتان را بنویسید