137123

کلنگ زنی پروژه بیلت همزمان با بهره برداری واحد تولیدی شمش آلومینیوم

دنیای معدن - نمینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم و مانه و سملقان از کلنگ زنی پروژه بیلت همزمان با بهره برداری واحد تولیدی شمش آلومینیوم خبر داد.

دکتر «علی قربانی»، با اشاره به این که این واحد تولیدی یکی از صنایع پائین دستی مجتمع آلومینیای جاجرم است، گفت: در این واحد تولیدی شمش به قطعات کوچک تر تبدیل می شود.

وی افزود: این پروژه با منابع داخلی مجتمع آلومینیا ساخته می شود و برای راه اندازی آن 20 میلیون دلار هزینه خواهد شد.

نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم و مانه و سملقان با بیان این که واحد تولیدی شمش آلومینیا نیز تا اواخر آذرماه به بهره برداری خواهد رسید، ادامه داد: برای راه اندازی آن نیز 94 میلیون یورو اعتبار ارزی و 160 میلیارد تومان اعتبار ریالی هزینه شده است.

وی در ادامه در خصوص اجرای فاز دوم مجتمع پتروشیمی خراسان نیز اظهار کرد: از آنجایی که مجتمع آلومینیای جاجرم دولتی است اجرای پروژه های خود را با قوت دنبال می کند این در حالی است که اجرای فاز دو مجتمع پتروشیمی خراسان خصوصی است و اختلاف میان سهام داران موجب شده تا اجرای آن به تأخیر افتد.

نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم و مانه و سملقان یادآور شد: در اجرای این پروژه پنج سهام دار باید مشارکت کنند که دو سهام دار درصدد انصراف از اجرای پروژه هست، از همین رو تاکنون اقدام خاصی برای اجرای آن نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید