137111

پهنه های معدنی مهم کشور در دست عده ای خاص/تحقیق و تفحص از معادن به نتیجه مطلوب دست پیدا نمی کند

دنیای معدن - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: پهنه های معدنی و مهم کشور که می توانند هزاران شغل ایجاد کند در دست عده ای خاص است و در شرایطی که کشور نیاز به اشتغال و صادرات مواد معدنی دارد معادن را در حالت نیمه تعطیل قرار می دهند.

علی اسدی کرم، در خصوص واگذاری معادن کشور، اظهار داشت: بخش معدن به افراد توانمند نیاز دارد، متاسفانه از سال های قبل عده ای وارد فضای معدنی کشور شده اند و تمامی معادن را بین خود دست به دست می کنند، این افراد با همه گروه ها دارای ارتباط هستند و ریشه کن کردن آنها نیازمند قردت بالایی است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به دلیل ارتباطات قوی که صاحبان قدرت در بخش معادن با همه باندها دارند یک نماینده نمی تواند ارتباطات آنها را قطع و با آنها مقابله کند، گفت: معادن باید ایجاد اشتغال و آرامش کند، متاسفانه این افراد با استفاده از رانت خود بر روی معادن بزرگ دست گذاشته اند و مردم نیز نمی توانند اقدامی علیه آنها داشته باشند.

نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه افراد به باندهای قدرت متصل هستند، ادامه داد: این افراد از گذشته در سیستم ارتباط و تسلط دارند و درحال حاضر نیز به دنبال سود هستند تا خدمت به مردم، به بهانه های مختلف معادن را تعطیل می کنند و حاضر نیستند اجازه دهند فرد دیگری این معادن را راه اندازی کنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه پهنه های معدنی و مهم کشور که می توانند هزاران شغل ایجاد کند در دست عده ای خاص است، عنوان کرد: افراد خاص پهنه معدنی که نمی توانند بر روی آن فعالیت داشته باشند در شرایطی که کشور نیاز به اشتغال و صادرات مواد معدنی دارد در حالت نیمه تعطیل قرار می دهند تا در فرصت بهتری مجددا آن را راه اندزای کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه میزان اشتغال و ارزآوری بخش معدن به مراتب بالاتر از بخش نفت است اما بخش معدن نیازمند سازماندهی شفاف و روشن است تا از بالا هدایت شود، خاطرنشان کرد: حضور افراد و عده ای خاص در بخش معدن در تحقیق و تفحص از معادن مطرح شد اما این تحقیق و تفحص ها نیز دارای پیچیدگی های خاصی هستند که سرانجام به نتیجه مورد نظر نمی رسد و با متخلفین برخورد جدی نمی شود./

پایان پیام

دیدگاهتان را بنویسید