137031

تا پایان پاییز انجام می شود

بهره برداری از پست نخست اسکله بندر پارسیان

دنیای معدن - مدیرعامل منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان گفت: یکی از پست های چهار گانه اسکله بندر پارسیان (پست اسکله فله خشک) تا پایان پاییز به بهره برداری می رسد.

به گزارش دنیای معدن، حسن شاهرخی با بیان این مطلب اظهار داشت: در حال حاضر، بندر پارسیان با 4 پست شامل پست اسکله فله مایع، پست اسکله فله خشک و 2 پست اسکله جنرال کارگو و عمومی، در حال احداث است و مجموع این طرح، 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: مبلغ برآورد احداث فاز راه اندازی بندر پارسیان 170 میلیون یورو و قرارداد آن به صورت ای پی سی اف (طراحی و مهندسی، تامین، ساخت و تامین مالی) است. تاکنون 39 میلیون یورو برای احداث این بندر هزینه شده است.

مدیرعامل منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان خاطرنشان کرد: اقدامات انجام شده شامل 1100 متر موج شکن، 1000 متر دایک شماره 1 استحصال، اتمام دایک های شماره 2، 3و 4 ، اتمام فینگر اسکله سالکو، لایروبی 750 هزار متر مکعب، تامین 160 عدد قطعات کیسون و تامین 1774 قطعه کیوال اسکله 5 انجام شده است.

وی ادامه داد: ظرفیت تخلیه و بارگیری این بندر، 9 میلیون تن در سال و عمق آبخور 4/15 متر است.

شاهرخی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه برق و آب گفت: طی فراخوان انجام شده برای جذب سرمایه گذار احداث نیروگاه به ظرفیت 500 مگاوات، اکنون 2 سرمایه گذار (یکی با تضمین خرید برق و دیگری بدون نیاز به تضمین خرید برق) اعلام آمادگی کرده اند که مذاکرات برای حصول نتیجه نهایی ادامه دارد.

وی افزود: برای تامین آب این منطقه به میزان 50 هزار متر مکعب در روز، زمینی به مساحت 6.5 هکتار در حال واگذاری به سرمایه گذار است. همچنین مصوبه هیات مدیره و هیات واگذاری زمین و انعقاد قرارداد با سرمایه گذار احداث آب شیرین دریافت شده است.

بنا به این گزارش، منطقه ویژه پارسیان برای ایجاد صنایع انرژی بر فولاد، آلومینیوم و پتروشیمی ایجاد شده است.

دیدگاهتان را بنویسید