136966

تولید بیش از ۹۰ هزار تن شمش آلومینیوم در ایرالکو در ۶ ماه اول امسال

دنیای معدن - ایرالکو، بزرگترین واحد تولید کننده آلومینیوم کشور در اراک از ابتدای سال تاکنون بیش از ۹۰ هزار تن شمش راهی بازار های داخلی و خارجی کرد.

مجیدی مدیرعامل ایرالکو گفت: با وجود مشکلات در تامین مواد اولیه و فروش با نرخ ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومان گفت: تولید در کارخانه کم نشده و تلاش برای افزایش ۸ درصدی تولید نسبت به پارسال ادامه دارد.

مجیدی با اشاره به اینکه ایرالکو بزرگترین تولید کننده در بین ۳ تولید کننده کشور است، افزود: پیش بینی می شود تا پایان سال به تولید اسمی ۱۸۰ هزار تن شمش برسیم که نیمی از آن ۴۸ درصد نیاز کشور را تامین می کند.

وی اضافه کرد: بیش از ۱۱ هزار صنعت پایین دستی از این کارخانه مواد اولیه می خرند و شغل برای بیش از ۲۵ هزار نفر با این واحد ها ایجاد شده است.

افزایش 4برابری زمان استفاده از دیگ های کارخانه آلومینیوم اراک

مدیرعامل ایرالکو ادامه داد: با توجه به هزینه میلیونی خرید دیگ های تولیدی، صنعتگران این کارخانه توانستند با بهره وری و نظارت و کنترل ساعتی، زمان استفاده از دیگ های تولیدی که قلب کارخانه است را به بیش از ۴ هزار روز که ۴ برابر حالت عادی است برسانند که در میان تولیدکنندگان آلومینیوم کشور یک نوع رکورد شکنی است.

وی همچنین با اشاره به اشتغالزایی بالای این کارخانه، اشتغال کارخانه را ۴ هزار نفر عنوان کرد و از خلاقیت های صنعتی در این کارخانه خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید