136954

افزایش قیمت طلا در بازار جهانی/ هر اونس ۱۲۰۷.۱ دلار

دنیای معدن - در معاملات امروز بازار جهانی فلزات گرانبها هر اونس طلا ۱۲۰۷.۱ دلار قیمت گذاری شد که نسبت به دیروز ۶.۲ دلار افزایش داشته است.

به گزارش دنیای معدن به نقل از کیتکو، در معاملات امروز بازار جهانی فلزات گرانبها هر اونس طلا با ۶.۲ دلار افزایش نسبت به دیروز ۱۲۰۷.۱ دلار قیمت گذاری شد. قیمت کنونی در مقایسه با متوسط قیمت یک ماه گذشته این فلز ۳۲.۴ دلار بالاتر و در مقایسه با متوسط قیمت یک سال گذشته آن ۱۲۱.۹ دلار پایین تر بوده است.

نقره نیز ۵ سنت افزایش قیمت را تجربه کرد و به ۱۴.۲ دلار در هر اونس رسد. پلاتین و پالادیوم نیز به ترتیب با ۵ و ۱ دلار افزایش در قیمت ۸۰۶ و ۹۷۹ دلار در هر اونس به فروش رسیدند.

به گزارش رویترز کاهش ارزش دلار در بازار جهانی ناشی از آمارهای ارائه شده درباره اقتصاد آمریکا یکی از اصلی ترین دلایل افزایش قیمت طلا بوده است. به عبارت دیگر طلا به سمت نخستین هفته افزایشی طی سه هفته گذشته قدم برمی دارد.

ارائه آمار تورم آمریکا که نسبت به میزان مورد انتظار عملکرد ضعیف تری داشته است باعث شد تا سیاست افزایش تدریجی نرخ بهره در آمریکا تحت تأثیر قرار گرفته و به کاهش شاخص ارزش دلار در برابر ارزهای مرجع به کمتری میزان در ۶ هفته گذشته منجر شد.

این در حالی است که نشانه ها از بهبود اوضاع تجاری بین آمریکا و چین حکایت دارد. در ماه آگوست نرخ تورم در آمریکا کمتر از میزان مورد انتظار رشد کرد و این احتمال وجود دارد که به همین دلیل بانک مرکزی فدرال آمریکا سرعت بالا بردن نرخ بهره در این کشور را کاهش دهد.

شاخص ارزش دلار بر همین اساس به ۹۴.۴۴ واحد در برابر ارزهای مرجع رسید که کمترین میزان از ۳۱ جولای تاکنون بوده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید