136927

قائم مقام وزیر صنعت ، معدن و تجارت: بانک صنعت و معدن پیشران حمایت از تولید ملی است

رضا رحمانی قائم مقام وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: اقدامات بسیار مهم و کارآمد بانک صنعت و معدن در عرصه صنعت کشور نشان می دهد که این بانک پیشران حمایت از تولید ملی است .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن ، رحمانی در گردهمایی سراسری مدیران بانک صنعت و معدن که در این بانک برگزار شد، با بیان این مطلب افزود : هم وزارت صمت و هم صنعتگران، بانک صنعت و معدن را یک بانک دارای بدنه کارشناسی کارآمد می دانند بنابراین همواره با نگاه امیدوار به این بانک می نگرنند چرا که در شرایط حساس همواره از بخش صنعتی کشور حمایتهای مهم و حیاتی داشته است .
وی با اشاره به بازگشت تحریم ها و اظهار نظرهای فراوان در خصوص تاثیر این تحریمها بر صنعت کشور تصریح کرد : تحریم ها علاوه بر اینکه تهدید هستند فرصت نیز به شمار می آیند زیرا موجب توجه و فعالسازی ظرفیتهای خالی داخل کشور می شوند و این نکته از سوی وزارت صنعت به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است .
قائم مقام وزیر صنعت ، معدن و تجارت با تقدیر از اقدامات بانک صنعت و معدن گفت : این بانک در توجه به واحدهای تولیدی ، ارتباط با وزارتخانه و کاهش فاصله با صنعتگران الگویی برای نظام بانکی کشور است .
وی خواستار توجه بیشتر نظام بانکی به سیاست وزارت صنعت ، معدن و تجارت در تامین مالی طرحهای صنعتی براساس مزیتهای منطقه ای شد و عدم توجه به این امر را موجب اتلاف منابع دانست .
رحمانی تکیه بر اجرای پروژه های پوشاک ، توسعه صنایع دریایی ، توسعه معادن کوچک و تکمیل زنجیره تولید فولاد و فلزات اساسی را از دیگر سیاستهای وزارت صنعت ، معدن و تجارت برشمرد.
توجه به پروژه های صادرات محور ، نوسازی و بازسازی صنایع و نوسازی ناوگان تجاری کشور از دیگر مواردی بود که رحمانی به عنوان سیاستهای وزارت صنعت ، معدن و تجارت در سخنان خود به آن اشاره کرد .
وی عملکرد بانک صنعت و معدن برای تامین مالی طرحهای کوچک و متوسط در قالب طرح رونق تولید را مثبت ارزیابی کرد و افزود : این بانک توانست رتبه سوم را در میزان تسهیلات پرداختی در قالب طرح یادشده و در نظام بانکی کشور کسب کند .
قائم مقام وزیر صنعت ، معدن و تجارت تصریح کرد :در شرایط امروز اقتصادی ، مهمترین دستاورد و عملکرد این بانک در کنار اعطای تسهیلات ، ایجاد امید در میان صنعتگران کشور می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید