136859

در راستای حمایت از تولیدات صادرات محور انجام شد؛

انتشار ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق سلف استاندارد شمش فولاد

دنیای معدن - مدیر عامل تامین سرمایه تمدن از انتشار اوراق سلف استاندارد شمش فولاد شرکت فولاد کاوه جنوب کیش به حجم ۲ هزار میلیارد ریال در بورس کالای ایران خبر داد.

به گزارش دنیای معدن، محمود رضا خواجه نصیری مدیر عامل تامین سرمایه تمدن درباره مشخصات اوراق سلف موازی استانداردشمش فولاد در دست انتشار تامین سرمایه تمدن گفت: در راستای حمایت از تولیدات صادرات محور و به منظور تامین مالی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش ، سلف موازی استانداردشمش فولاد شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در بورس کالای ایران عرضه شد.
خواجه نصیری افزود : این اوراق به تعداد 832 هزار و 500 و به قیمت پایه 2 میلیون و 402 هزار و 400 ریال در هر قرارداد 100 کیلوگرمی عرضه شد.
قیمت اعمال در اختیار خرید تبعی قیمت دارایی پایه اوراق در عرضه اولیه به علاوه سود معادل 19 درصد سالیانه و قیمت اعمال در اختیار فروش تبعی به قیمت دارایی پایه اوراق در عرضه اولیه به علاوه سود معادل 18.5 درصد سالیانه است.
وی افزود: قیمت خرید بازارگردان در معاملات ثانویه نیز قیمت دارایی پایه اوراق در عرضه اولیه به علاوه سود معادل 17 درصد سالیانه به صورت روزشمار خخواهدبود.
خواجه نصیری در زمینه بازده این اوراق تصریح کرد: در صورتی که قیمت دارایی پایه در سررسید بیشتر از 119درصد ضربدر قیمت دارایی پایه در عرضه اولیه باشد ناشر می تواند از اختیار خرید استفاده کرده و نسبت به خرید قرارداد شمش فولاد به قیمت 119 درصد ضربدر قیمت دارایی پایه در عرضه اولیه از دارندگان اوراق اقدام کنند که دراین صورت بازدهی سالانه اوراق سلف حداکثر 19 درصد خواهد بود اما در صورتی که قیمت دارایی پایه در سررسید کمتر از118.5 درصد ضربدر قیمت دارایی پایه در عرضه اولیه باشد سرمایه گذاران می توانند از اختیار فروش استفاده کرده و نسبت به فروش قرارداد به قیمت 118.5 درصد ضربدر قیمت دارایی پایه در عرضه اولیه به ناشر اقدام کنند و در نتیجه بازدهی سالانه اوراق سلف حداقل 18.5 درصد خواهد بود.
مدیرعامل تامین سرمایه تمدن با اشاره به نقش تامین سرمایه تمدن به عنوان مشاور،متعهد مذیره نویسی و بازارگردان این اوراق تصریح کرد : بازارگردان بر اساس مدل بازارگردانی تضمین حداقل قیمت، نقد شوندگی اوراق را قبل از سررسید تعهد می کند و اوراق سلف را طی دوره معاملاتی با نرخ سود17 درصد سالانه به صورت روزشمار به علاوه قیمت پایه اوراق در عرضه اولیه، بازخرید خواهد کرد. کارمزد خرید و فروش اوراق نیز بر اساس مصوبه هیات مدیره سازمان بورس اوراق بهادار تعیین می شود.

دیدگاهتان را بنویسید