136807

بررسی چشم انداز قیمت فلزات گرانبها به خصوص طلا در روزهای آینده

دنیای معدن - تازه ترین تحلیل اقتصادی نشان می دهد که قیمت طلا و سایر فلزات گرانبها احتمالا طی روزهای آینده نیز تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار قرار خواهد داشت.

در حالی که طی روزهای آینده آمارهای اقتصادی چندان زیادی در اقتصادهای بزرگ و مهم جهان منتشر نخواهد شد، به نظر می رسد بازارهای بین المللی تحت تاثیر مسائل سیاسی داخلی آمریکا قرار خواهد داشت.

بر اساس این گزارش آمارهای مهم تجاری آمریکا قرار است سه شنبه منتشر شود آن هم در شرایطی که مذاکرات اخیر تجاری آمریکا و چین بدون نتیجه پایان یافته است.

روز چهارشنبه قرار است دومین گزارش درباره رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه دوم امسال منتشر شود. پیش بینی می شود رشد اقتصادی آمریکا در این مدت به 4 درصد رسیده است. این رقم در گزارش قبلی 4.1 درصد اعلام شده است.

این بالاترین نرخ رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا در 4 سال اخیر به شمار می رود. قیمت طلا طی هفته گذشته با رشد فزاینده 2.53 درصدی روبرو شده است. این برای نخستین بار در 7 هفته اخیر بوده که قیمت طلا افزایش داشته است.

قیمت طلا هنوز در ماه اوت با کاهش 0.93 درصدی همراه بوده است. به نظر می رسد اظهارات مهم جرومی پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا در نشست سالیانه جکسون هول هنوز سایه سنگینی را بر بازارهای بین المللی افکنده است. پاول از افزایش تدریجی نرخ بهره حمایت کرده و به طور تلویحی انتقادات ترامپ را رد کرده است.

قیمت جهانی طلا از ابتدای امسال تاکنون حدد 14 درصد کاهش داشته است. تقویت ارزش دلار آمریکا مهمترین عامل موثر بر افت قیمت طلا بوده است.

روز پنجشنبه نیز قرار است نیوزلند آمارهای مربوط به شاخص اعتماد تجاری را اعلام کند. استرالیا نیز آمارهای سرمایه گذاری را منتشر خواهد کرد. منطقه یورو نیز آمارهای اولیه تورم را اعلام می کند. آمارهای مربوط به رشد اقتصادی کانادا در سه ماه دوم امسال اعلام می شود. آمارهای تورم آمریکا نیز قرار است در همین روز اعلام شود.

روز جمعه نیز چین گزارش مربوط به فعالیت بخش صنعتی و خدمات را اعلام می کند.

دیدگاهتان را بنویسید