136709

فراخوان برای سرمایه گذاری در بازارهای صادراتی معدن صادراتی معافیت ۲۰ درصدی معادن بهره ور از پرداخت حقوق دولتی

دنیای معدن - استاندار اصفهان خواستار سرمایه گذاری برای پیدا کردن بازارهای صادراتی، تجهیزات ساختمانی و انجام اقدامات ویژه در حوزه معدن در راستای استفاده مطلوب تر از معادن شد.

به گزارش دنیای معدن،محسن مهرعلیزاده در جلسه شورای معادن استان اظهار داشت: نباید در بهره برداری از معادن مسائل زیست محیطی و تخریب منابع طبیعی وجود داشته باشد و در این راستا سازمان محیط زیست و منابع طبیعی باید شاخص های لازم را ارائه کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، محسن مهرعلیزاده در جلسه شورای معادن استان با اشاره به گزارش کار گروه بررسی موانع و مشکلات تحقق تبصره ۵ ماده ۱۴ قانون معادن، اظهارداشت: باید با تشکیل کمیته ای در سازمان صنعت، معدن و تجارت نظارت دقیق برای این موضوع و فرمت مشخص برای کنترل آن ایجاد شود.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه محیط زیست و منابع طبیعی و سازمان صمت باید از معادن سرکشی داشته باشند و مراقب باشند که زندگی مردم با مشکل مواجه نشود، افزود: نباید در بهره برداری از معادن مسائل زیست محیطی و تخریب منابع طبیعی وجود داشته باشد و باید سازمان محیط زیست چک لیستی تهیه نماید تا مبنای فعالیت ها قرار گیرد و کنترل ها بر اساس یک شاخص صورت گیرد.

محسن مهرعلیزاده تاکید کرد: این شاخص ها باید ظرف ۲۰ روز آینده توسط سازمان محیط زیست و منابع طبیعی و صنعت معدن و تجارت تدوین شود و کنترل ها بر اساس آن انجام گیرد.

استاندار اصفهان معافیت ۲۰ درصدی معادن بهره ور از پرداخت حقوق دولتی را حق قانونی صاحبان معادن خواند و افزود: دادن این ۲۰ درصد منوط به گزارش های سازمان های محیط زیست و منابع طبیعی و صنعت معدن و تجارت است.

مهرعلیزاده با اشاره به ایجاد باسکول معادن و نظارت برآن و کنترل بار، اظهارداشت: ایجاد باسکول از وظایف سازمان صمت است و در این راستا نیروی انتظامی نیز باید نظارت بیشتری داشته باشد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه کنترل باید از سوی سازمان صمت برای میزان بهره برداری استاندارد صورت گیرد، افزود: احتمال خطا و اشتباه باید به حداقل برسد و تا یکماه آینده باید مطالعات کارشناسی انجام و چند نقطه برای ایجاد باسکول مشخص شود و از سرمایه گذار خواسته شود برای سرمایه گذاری و ایجاد باسکول اقدام کند.

مهرعلیزاده در ادامه به گزارش ارائه شده در خصوص تعطیلی برخی از معادن اشاره کرد و افزود: باید توسط تیمی با حضور در محل علل تعطیلی این معادن مشخص شود.

وی مسئله معادن را در استان بسیار مهم خواند و افزود: اصفهان استانی صنعتی و معدنی است و با وجود ۸۰۰ معدن در استان باید در جهت استفاده مطلوب از معادن بکوشیم.

دیدگاهتان را بنویسید