136686

منتظر گرانی طلا باشید

دنیای معدن - موسسه مالی ای بی ان امرو پیش بینی کرده است که قیمت جهانی طلا تا پایان سال ۲۰۱۹ میلادی به بیش از ۱۴۰۰ دلار خواهد رسید.

به گزارش دنیای معدن،به نقل از کیتکو نیوز ، موسسه الی ای بی ان در تازه ترین گزارش چشم انداز قیمت فلزات گرانبها اعلام کرد: روند نزولی قیمت طلا احتمالا در سه ماه سوم امسال نیز ادامه خواهد یافت ولی در سال 2019 میلادی قیمت این فلز گرانبها با افزایش روبرو می شود.
بر اساس این گزارش موسسه ای بی ان پیش بینی کرده است که قیمت جهانی فلزات گرانبها طی هفته های آینده با کاهش روبرو خواهد شد ولی در سال 2019 انتظار این است که قیمت ها با افزایش همراه گردد.
موسسه ای بی ان افزود: قیمت هر اونس طلا تا پایان سه ماه سوم امسال به 1225 دلار خواهد رسید و این رقم تا پایان سه ماه چهارم نیز به 1250 دلار می رسد.
قیمت جهانی طلا در روزهای اخیر تحت تاثیر بحران ارزی ترکیه و تقویت ارزش دلار به شدت کاهش داشته و وارد کانال 1100 دلاری شده است. کاهش ارزش یوان چین نیز عامل مهمی در کاهش قیمت جهانی طلا بوده است.
موسسه ای بی ان پیش بینی کرده است که قیمت طلا به طور میانگین در سال 2019 میلادی به 1325 دلار و در پایان همان سال به 1400 دلار خواهد رسید.
به نوشته طلا،به نظر می رسد قیمت جهانی فلزات گرانبها طی ماه های آینده به روند نوسانات ارزش دلار و تنش های تجاری بین قدرت های بزرگ اقتصادی جهان بستگی خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید