136677

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران اعلام کرد:

برگزاری جلسات تخصصی برای احیای معادن کوچک سمنان و هرمزگان

دنیای معدن - مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران اعلام کرد: جلسات تخصصی برای بررسی احیای معادن کوچک 2 استان سمنان و هرمزگان برگزار شد.

به گزارش دنیای معدن، وجیه ا... جعفری ضمن بیان این مطلب گفت: کارگروه احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس در راستای اجرای تفاهم نامه صورت گرفته، با حضور تشکل ها، فعالان معدنی و مسئولان محلی در استان های سمنان و هرمزگان، به بررسی مشکلات و ارائه راهکارهای لازم برای این منظور پرداخت.

وی ادامه داد: در این جلسات، نمایندگان شرکت های میدکو و گل گهر به عنوان اعضای تفاهم نامه حضور داشتند و آمادگی خود را برای همکاری اعلام کردند.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با اشاره به مسائل مطرح شده در جلسات کارگروه احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس، تصریح کرد: در این جلسات، مسائلی همچون بازار فروش مواد معدنی، قیمت زغال سنگ، ضرورت استفاده از حمل و نقل ریلی برای کاهش قیمت تمام شده و پذیرش پروانه بهره برداری به عنوان وثیقه مطرح شد.

وی ادامه داد: توسعه اکتشافات، تکمیل مسیر دسترسی به معادن، نبود نقدینگی، مشکلات بانکی، نبود صنایع معدنی پایین دستی برای مس، منگنز و آهن، ضرورت ارتقای تکنولوژی و نوسازی ماشین آلات و غیره، از دیگر مسائل مطرح شده در جلسات مذکور بود.

جعفری به برنامه های در دست اجرای کارگروه احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس اشاره کرد و گفت: تهیه و تنظیم مکاتبات لازم برای اطلاع رسانی موضوع تفاهم نامه توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت به استانداری ها برای انجام حمایت های لازم جهت رسیدگی به مشکلات اداری استانی و کمک به توسعه زیرساخت ها از جمله این برنامه هاست.

وی ادامه داد: برگزاری فراخوان در مناطق بدون واحد های مصرف کننده و سرمایه گذار از دیگر برنامه هاست که در صورت نبود سرمایه گذار، ایمیدرو اقدام به سرمایه گذاری کند.

تسهیلات صندوق بیمه برای معادن

فرید دهقانی، مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی نیز در جلسه کارگروه احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس در استان سمنان گفت: محدودیت بخش معدن نسبت به سایر بخش ها در خصوص تخصیص اعتبارات کمتر است و خوشبختانه سرمایه صندوق از سال 93 افزایش یافته است.

وی ادامه داد: امکان جذب منابع توسعه روستایی 1200 میلیارد تومان با سقف 15 میلیارد تومان برای توسعه هر معدن و ایجاد فرآوری فراهم شده است. این تسهیلات با نرخ 18 درصد و یارانه ای 4 الی 6 درصد با شرایط استقرار معادن در شعاع 20 کیلومتری روستاها پرداخت می شود.

دهقانی خاطرنشان کرد: در همه استان ها صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی برای پاسخگویی به متقاضیان میز استانی دارد.

وی افزود: صندوق بیمه در حال راه اندازی سیستم CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) برای مکانیزه کردن فرآیند های درخواست و تصویب آنلاین است تا طی 40 روز به درخواست ها پاسخ داده شود.

ایمیدرو، خانه معدن، معاونت معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت و شرکت‌های معدنی میدکو و گل گهر به منظور احیای حدود ۵۰۰ معدن کوچک و متوسط دو یادداشت تفاهم در تاریخ 16 بهمن 96 امضا کردند.

دیدگاهتان را بنویسید