136665

هر چه از بازار بین‌الملل فلز سرخ بخواهید، اینجاست

دنیای معدن - گروه بین‌المللی مطالعات مس(International Copper Study Group: ICSG) یک سازمان بین‌دولتی است که مسائل مربوط به بازار بین‌المللی فلز سرخ را رصد می‌کند.

این گروه همچنین مباحث جهانی این صنعت را بررسی می‌کند، برای افزایش همکاری درباره مسائل مربوط به آن در جهان در تلاش است و منبع مناسبی برای اخبار و داده‌های مس به شمار می‌آید. داده‌های منتشر شده از سوی گروه بین‌المللی مطالعات مس از آنجا اهمیت ویژه‌ای دارد که این فلز به عنوان پیشانی فلزات اساسی مطرح است و بازار فلزات از تغییر آن تاثیر زیادی می‌پذیرد.
به گزارش دنیای معدن به نقل از ماینینگ، گروه بین‌المللی مطالعات مس، تنها شرکت اختصاصی مس است که در آن، صنعت، انجمن‌ها و دولت‌ها می‌توانند با هم در ارتباط باشند و درباره مشکلات و اهداف مشترک‌ صحبت کنند.
سایت اینترنتی این گروه، طیف گسترده‌ای از موضوع‌های مربوط به جامعه مس، صنعت و دولت را پوشش می‌دهد که می‌توان در آن با بخش بزرگی از فعالیت‌های این گروه بین‌المللی آشنا شد و به نتایج فعالیت‌های آنها دسترسی پیدا کرد. یکی از فعالیت‌های مهم گروه، چاپ و نشر نشریه‌های تخصصی حوزه صنعت مس است که به صورت ماهنامه و سالانه منتشر و در سطح جهان بین مشترکان و اعضای گروه توزیع می‌شود.


بولتن مس (ماهنامه)
بولتن مس گروه بین‌المللی مطالعات مس، ماهانه منتشر می‌شود و شامل آمارهای جهانی تولید مس، محصولات و تولیدات وابسته، میزان مصرف و آمار مربوط به تجارت به وسیله کشورهای دارنده ذخایر مس است. در این ماهنامه با مشاوره و ارائه دیدگاه متخصصان جهانی، شرایط آینده عرضه و تقاضای این صنعت، پیش‌بینی و ارائه می‌شود. اعضای این گروه عبارتند از استرالیا، بلژیک، شیلی، چین، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، هند، ایران، ایتالیا، ژاپن، لوکزامبورگ، مکزیک، پرو، لهستان، پرتغال، بانک فدرال روسیه، صربستان، اسپانیا، سوئد، ایالات متحده امریکا و زامبیا.


سالنامه آماری
سالنامه آماری گروه بین‌المللی مطالعات مس شامل آمار سالانه مس و محصولات مربوط به آن، مصرف و تجارت آن به وسیله کشورها و همچنین سهام و نرخ ارز است و نظرها و دیدگاه‌های صاحب‌نظران جهانی این صنعت را درباره عرضه و تقاضای یک دهه گذشته ارائه می‌دهد. این سالنامه، ابزار مفیدی است که در مشاوره‌ها، تجزیه و تحلیل و ارزیابی درازمدت محصولات مس جهانی، مصرف، سهام و قیمت‌ها به کار می‌رود. مشترکان بولتن مس، سالنامه را به عنوان بخشی از اشتراک سالانه خود دریافت می‌کنند.


دایرکتوری مس(کتاب راهنما) و آلیاژ مس(سالانه)
کتاب راهنمای مس، بر فعالیت سالانه شرکت‌ها و کارخانه‌های اصلی مصرف‌کننده اولیه مس شامل سنگ مس و مس ناخالص مروری دارد و آنها را تحلیل می‌کند.
سالنامه کتاب راهنما؛ کارخانه‌های سیم، شمش‌سازان(برای ریخته‌گری)، کارخانه‌های آلیاژ، آلیاژ برنج و کارخانه‌های سیم‌پیچ مس الکترونی را پوشش می‌دهد.


دایرکتوری معادن (کتاب راهنما) و کارخانه‌های مس (۶ماهه)
کتاب راهنمای معادن و کارخانه‌های مس، ظرفیت کنونی مس را بررسی کرده و چشم‌انداز ۵ساله از ظرفیت پیش‌بینی شده را برای بیش از ۱۰۰۰معدن مس، کارخانه‌های ذوب و پالایشگاه‌های یک کشور فراهم می‌کند که شامل جداول جداگانه برای کاربرد حوزه‌های تخصصی مهندسی معدن و بازرگانی این صنعت می‌شود.
جزییات کاربردی و بسیار مفیدی در هر بخش در این سالنامه ارائه شده که به عملیات توسعه و اکتشاف و مراحل بعدی استفاده از مس کمک خواهد کرد.


کتاب اطلاعات و آمار جهانی مس
فَکت‌بوک یا کتاب اطلاعات و آمار جهانی مس، مروری گسترده بر تمام جوانب مس دارد و شامل مطالبی در این حوزه است، مانند اینکه مس چگونه تولید شده و تجارت می‌شود، چگونه استفاده شده و در محیط‌زیست بازیافت می‌شود و نقش آن در موضوع‌های پیشرفت و توسعه پایدار چیست. فَکت‌بوک جهانی مس، مرجع کاملی از حقایق، اطلاعات و توضیحات درباره مس است و به عنوان مرجعی مفید برای راهنمایی عموم به کار می‌رود. آخرین نسخه برای دانلود روی وب‌سایت گروه قابل دسترس است.


سایر نشریه‌ها و گزارش‌ها
گروه مطالعات بین‌المللی مس، شفافیت بیشتر بازار را یکی از مهم‌ترین اهداف خود معرفی می‌کند که به‌وسیله آمارهای مطمئن؛ پژوهش‌ها و مطالعات ویژه این گروه امکان‌پذیر شده است.
یکی از وظایف اصلی این گروه، مطالعه پیرامون موضوع‌های مربوط به اقتصاد بین‌المللی مس است و این گروه تاکنون شمار زیادی گزارش معتبر درباره بازار مرتبط با صنعت مس منتشر کرده که هر سال در مناسبت‌های مختلف این کار را انجام می‌دهد و جنبه‌های مختلف صنعت مس را پوشش می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید