136644

نحوه قیمت گذاری فولاد در بورس کالا مشخص نشده است/قیمت پایه باید بر اساس تصمیمات جدید ارزی تعیین شود

دنیای معدن - رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس، گفت: دو موضوع تاثیرگذار در روند قیمتی محصولات فولادی شامل قیمت پایه در بورس کالا و دستورالعمل تنظیم بازار به ادامه بحث ها در جلسات بعدی موکول شد.

حمیدرضا فولادگر، در خصوص قیمت گذاری فولاد در بورس کالا، اظهار داشت: پیرو جلسه ای که با تولیدکنندگان فولاد و شمش، مسئولین وزارت صنایع، بخش خصوصی و مرکز پژوهش ها در ارتباط با روند قیمت گذاری محصولات فولادی در بورس کالا داشتیم با توجه به تصمیمات اخیر ارزی مقرر شد نحوه قیمت گذاری ها را جداگانه در جلسه ای دیگری بررسی کنیم.

رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بحث های کارشناسی خوبی در زمینه قیمت گذاری محصولات فولادی در بورس کالا انجام شد؛ اما به جمع بندی نرسیدیم، گفت: روند قیمت گذاری محصولات فولادی از جمله شمش در بورس باید بر اساس تصمیمات جدید ارزی با مسئولان بورس کالا، سهام داران بورس و شرکت های فولادی بررسی و مشخص شود.

در زمینه تنظیم بازار و نحوه قیمت گذاری محصولات فولادی در بورس به جمع بندی نرسیده ایم

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تصمیم گیری در خصوص تنظیم بازار محصولات فولادی نیز باتوجه به دستورالعمل ها و بخشنامه های وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز به جلسات بعدی موکول شد، ادامه داد: تاکنون در زمینه تنظیم بازار و نحوه قیمت گذاری محصولات فولادی در بورس به جمع بندی نرسیده و تنها مباحث کارشناسی مطرح شده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: اینکه به مردم اطمینان داده شود که محصولات فولادی کشور نیاز بازار داخلی و صادرات را تامین می کند، شفاف سازی صورت بگیرد، امکان دسترسی به انبارها وجود داشته باشد، از تولید حمایت شود و شرکت های فولادی به تعهدات خود عمل کنند از جمله مباحثی بود که در نشست برگزار شده به جمع بندی رسید.

بررسی دستورالعمل تنظیم بازار در جلسات بعدی انجام می شود

رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: دو موضوع تاثیرگذار در روند قیمتی محصولات فولادی شامل قیمت پایه در بورس کالا و دستورالعمل تنظیم بازار به ادامه بحث ها در جلسات بعدی موکول شد./

دیدگاهتان را بنویسید