136617

خودداری سرمایه دار معدنی از تسویه بدهی 116 میلیارد تومانی دلیل واگذاری "ونیکی" بود

دنیای معدن - سازمان امور مالیاتی در واکنش به مصاحبه مقام حقوقی توسعه معادن جنوب عنوان کرده استنکاف از پرداخت بدهی 116 میلیارد تومانی در چند سال گذشته دلیل واگذاری بخشی از سهام "ونیکی" بوده است.

در پی انتشار مصاحبه ای با عنواین روتیتر و تیتر« مقام حقوقی توسعه معادن جنوب خبر داد:بدهی مالیاتی آلومینیوم المهدی بهانه بیرون راندن مالک "ونیکی" از هیات مدیره »، سازمان امور مالیاتی کشور توضیحاتی را در خصوص بدهی های مذکور به تحریریه اداره کل اقتصادی خبرگزاری فارس ارسال کرده است.

در این توضیحات آمده است:«حسب اختیارات از مواد 211 الی 218 قانون مالیات های مستقیم و با رعایت آیین نامه اجرایی مربوطه ، نظر به ادامه معوقات مالیاتی شخص حقوقی موصوف به مبلغ بیش از 1/160/000/000/000ریال با مسئولیت تضامنی مدیران اعم از حقیقی و حقوقی و با رعایت مواد 198،182 مالیات های مستقیم و ماده 110 قانون تجارت ، بدهی معوقه از منبع مالیات بر ارزش افزوده مشمول عملیات اجرایی شده است.

علیرغم اینکه شخص حقوقی مذکور بایستی معوقات مالیاتی خود را بر اساس اخطاریه صادره به شماره 7787 /260 / م مورخ 1396/12/29پرداخت می کرده است، با این وجود از تقسیط اصل و جرائم مالیاتی معوقه خود استنکاف نموده است.

بر این اساس ، با توجه به اختیارات قانونی و به منظور احقاق حقوق بیت المال ، اموال بازداشتی وفق مقررات حاکم بر بازار بورس، اقدام لازم صورت پذیرفته و کل مانده مطالبات مالیاتی به حیطه وصول درآمده است.

مزید استحضار ، شرکت مذکور چندین سال از پرداخت مالیات خودداری نموده است.»

این جوابیه در حالی "به منظور تنویر افکار عمومی" به خبرگزاری فارس ارائه شده که تا این لحظه نسبت به ادعاهای مطرح شده از سوی مقام حقوقی شرکت توسعه معادن جنوب در مصاحبه با این خبرگزاری اظهار نظر رسمی از سوی سازمان مالیاتی منتشر نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید