136610

عقب گرد ۲۰۶۲ واحدی شاخص کل بورس/ فرصت بازار سهام برای اصلاح قیمت ها

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه ۱۷ مرداد ۹۷ با کاهش ۲۰۶۲ واحدی به رقم ۱۳۱ هزار و ۵۲۱ واحد رسید. شاخص کل هموزن نیز با کاهش ۳۶ واحدی عدد ۱۸ هزار و ۹۱۳ واحد را تجربه کرد. شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش ۱۶۲۴ واحدی به عدد ۱۴۰ هزار و ۳۷۰ واحد دست یافت. شاخص بازار اول هم در حالی با کاهش ۱۳۳۵ واحدی به رقم ۹۵ هزار و ۷۷۰ واحد رسید که شاخص بازار دوم با ۴۹۸۵ واحد کاهش روی رقم ۲۶۷ هزار و ۳۰۱ واحد ایستاد.

شاخص کل فرابورس نیز امروز با کاهش ۳۲ واحدی عدد یک هزار و ۴۹۹ واحد را تجربه کرد.

امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۴۳۹ واحد، فولاد مبارکه با ۲۲۱ واحد و پتروشیمی پارس با ۲۰۸ واحد کاهش بیشترین تأثیر منفی را بر محاسبه شاخص بورس به نام خود ثبت کردند. در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت پتروشیمی پردیس با ۹۰ واحد، بانک ملت با ۵۹ واحد و ارتباطات سیار ایران با ۴۵ واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را بر محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از ۶۵۸ میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن ۲ میلیارد و ۲۲۶ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۱۲۴ هزار و ۳۸۷ نوبت دادوستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت های سرمایه گذاری سبحان و حق تقدم خرید سهام آن، فولاد کاوه جنوب کیش، باما و حق تقدم خرید سهام آن، نفت پاسارگاد، پتروشیمی فارابی، ملی صنایع مس ایران، توسعه معادن و فلزات، احیا صنایع خراسان، بیسکوئیت گرجی از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت های پتروشیمی فناوران، گروه صنعتی سپاهان، پتروشیمی زاگرس، رهشاد سپاهان، توسعه معادن و فلزات، سیمان خزر، بیسکوئیت گرجی، لوله و تجهیزات سدید، بیمه سرمد، کارخانه های صنعتی آزمایش، صنایع آذرآب، سرمایه گذاری صنعت و معدن و بیمه دانا بازگشایی شدند.

امروز همچنین بورس تهران از عدم انتقال نماد معاملاتی بورس کالا از بازار پایه الف فرابورس به بازار بورس خبر داد.

به گزارش فارس، امروز در بازار ۲ بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد ۱۳۳ میلیون سهم پالایش نفت بندرعباس به ارزش کمتر از ۱۳۵ میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده مواجه بود. همچنین ۱۶ میلیون سهم پرداخت الکترونیک سامان کیش به ارزش کمتر از ۱۷ میلیارد تومان معاملات انتقالی را تجربه کرد و پاکسان با انتقال کمتر از ۱۵ میلیون سهم به ارزش بیش از ۶.۵ میلیارد تومان معاملات درون گروهی خود را رقم زد.

بر اساس این گزارش امروز بازار سهام یک روز پس از آغاز معاملات بازار توافقی یا به اصطلاح بازار ثانویه ارز همزمان با اجرای سیاست های ارزی بانک مرکزی بهانه ای برای اصلاح قیمت سهام درگروه های پیشرو پیدا کرد که معامله گران اغلب حقوقی بازار از این فرصت برای جمع آوری سهام و حمایت از قیمت ها استفاده کردند.

این فرآیند با تداوم معاملات متعادل در گروه های پیشرو در حالی ادامه یافت که صف فروش پایداری در گروه های پیشرو دیده نشد. به نظر می رسد طی روزهای آینده بازار سهام فرصتی دوباره با پیشرو شدن گروه پتروشیمی ها و سایر صنایع ارزمحور بیابد.

۱۷ مرداد ۱۳۹۷

دیدگاهتان را بنویسید