136606

مجلس نقش خود را در نظارت بر بازار فولاد به خوبی ایفا نمی کند/ کارخانه های فولاد با 40 درصد نیرو مشغول کار هستند

دنیای معدن - نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به التهابات در بازار فولاد گفت: مجلس متأسفانه نقش خودش را به خوبی ایفا نمی کند؛ به این معنی که نظارت ها از سوی نمایندگان وجود ندارد.

«ابوالفضل ابوترابی»، نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی، در خصوص وضعیت فولاد و التهابات موجود در این بازار اظهار کرد: یک تلاطمی در بحث فولاد اتفاق افتاده و فضایی ایجاد شده که تولیدکنندگان داخل به سمت صادرات رفتند. همچنین فعالان این حوزه از ترس این که تحریم ها شروع شود به سمت دلار رفتند و از داخل غافل شدند. این موضوعات باعث گرانی و التهابات در بازار فولاد شد.

او بیان کرد: همچنین یکی از دلایل بالا رفتن قیمت فولاد، بالا رفتن قیمت دلار بوده اما اصل مطلب رکود حاکم بر ساخت و ساز و عمرانی است.

او با بیان اینکه تعداد کارخانه های لوله سازی زیاد است و در ابعاد مختلف کار بزرگی انجام می دهند، افزود: در این زمینه در خاورمیانه جز اولین ها هستیم و علم روز دنیا را داریم. اما متأسفانه کارخانه ها نیمه تعطیل بوده و با 40 درصد مشغول کار هستند که جای تاسف دارد.

او در پاسخ به اینکه چه نظارتی بر این بازار وجود دارد، گفت: مجلس متأسفانه نقش خودش را به خوبی ایفا نمی کند به این معنی که نظارت از سوی نمایندگان وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید