136497

توصیه های شورای جهانی طلا برای بهبود اوضاع بازار چین

دنیای معدن -گرچه چین نقش مهم و تاثیرگذاری در بازار جهانی طلا ایفا می کند ولی شورای جهانی طلا بر این باور است که مقام های پکن باید 3 تغییر و اصلاح اساسی را برای بهبود شرایط بازار طلای این کشور انجام دهند. لطفا نظرات خود را در باره این خبر با سایرین به اشتراک بگذارید.

به گزارش دنیای معدن، شورای جهانی طلا اعلام کرد: چین باید نظارت قانونی را ارتقا دهد، تقاضای سرمایه گذاری برای طلا را افزایش دهد و برای توسعه زیر ساخت های بازار طلا به منظور کمک به افزایش رشد آن تلاش نماید.

بر اساس این گزارش شورای جهانی طلا افزود: 20 سال قبل بازار طلای چین کوچک بود، مردم کشورهای دیگر توجه چندانی به بازار چین نداشتند ولی با راه اندازی بورس طلای شانگهای در سال 2002 همراه با سیاست های آزادسازی تجاری و اقتصادی، شرایط لازم برای تبدیل شدن چین به بزرگترین بازار طلای جهان فراهم شد.

ولی علی رغم آنکه چین بزرگترین تولیدکننده و مصرف کننده طلای جهان است ولی بازار فلزات گرانبهای این کشور با 3 چالش عمده روبرو است. نهادهای نظارتی در بازار طلای چین ضعیف عمل می کنند. بازار سرمایه گذاری برای طلا از ضعف پایه و مبنای اصلی سرمایه گذار رنج می برد و زیرساخت های بازار طلای چین می تواند قوی تر از این باشد.

شورای جهانی طلا افزود: چین باید قوانین قدیمی و منسوخ خود در بازار طلا را تغییر دهد، این قوانین مانع بزرگی برای رشد بالقوه بازار طلای چین به شمار می رود. تجارت غیرقانونی مصنوعات طلا و جواهر به ضرر تولید کنندگان چینی است.

مساله دوم که باید اصلاح شود، وضعیت تقاضای سرمایه گذاری در بازار چین و اهمیت و جایگاه سرمایه گذاران است. تقاضای خرده فروشی در بازار طلای چین نقش مهمی دارد. چین باید مبنا و پایه اصلی برای رشد تقاضای سرمایه گذاری برای طلا را توسعه دهد.

سومین اصلاحات لازم برای بازار طلای چین، توسعه زیرساخت های بازار است. راه اندازی بورس فلزات گرانبها در شانگهای تاثیر مهمی برای توسعه زیرساخت های بازار داشته است ولی این اقدامات به تنهایی کافی نبوده است.

به نظر می رسد چین باید برای بهبود اوضاع بازار طلا طی سال های آینده با این 3 چالش بزرگ و مهم مقابله کند.

دیدگاهتان را بنویسید