136457

تحقیق و تفحص از واگذاری ایرالکو کلید خورد/ورود نظارتی سازمان بورس برای حسابرسی ویژه

دنیای معدن - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از کلید خوردن تحقیق و تفحص از واگذاری مجموعه ایرالکو اراک خبر داد و گفت: سازمان بورس به عنوان حسابرس ویژه برای رسیدگی به ابهامات واگذاری سهام شرکت تعیین شده است.

علی اکبر کریمی، با اشاره به مسائلی که در روز های اخیر در خصوص احتمال تبانی و همینطور عدم رعایت مقررات قانونی در خصوص واگذاری بخشی از سهام شرکت ایرالکو بخش خصوصی در قالب بورس و اوراق بهادر مطرح شده گفت: با عنایت بر اینکه شکایتی که از طرف بازنشستگان فولاد به سازمان بورس و اوراق بهادار ارائه شده جهت پیگیری این موضوع و دغدغه هایی که از سمت کارکنان این گروه به بنده اعلام شد، موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار داشت: بنده این موضوع را دنبال کردم و مکاتباتی با رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار انجام داده ام و بدین منظور مذاکراتی نیز با رئیس سازمان و مدیران بورس و اوراق بهادار و داشتیم و سعی بر آن داریم این شائبه و بحث مطرح شده هرچه سریع تر مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

کریمی ادامه داد، با توجه به اینکه این سهام متعلق به صندوق بازنشستگی بوده و متعلق به ده ها هزار نفر از کارگران زحمتکش کشور است و به نوعی به بیت المال تعلق دارد هیچ گونه شائبه و تخلفی در این باره قابل قبول نخواهد بود و باید شبهاتی که وجود دارد مبنی بر واگذاری سود سهام با جدیت دنبال شود و مورد رسیدگی دقیق قرار بگیرد.

وی افزود: رئیس سازمان بورس و اوراق بهادر این موضوع را با دقت بررسی خواهد کرد و حتی حسابرسی ویژه به این منظور انجام خواهند داد.

کریمی با اشاره به انعکاس این موضوع به نمایندگان مجلس، گفت: بنده و تعدادی از نمایندگان طرح تحقیق و تفحص در این خصوص تهیه کرده ایم که به هیات رئیس مجلس تحویل داده شده است و در حال طی کردن فرآیند اداری است تا از این مسیر نیز موضوع را پیگیری کنیم.

وی ادامه داد، قطعا بنده به عنوان نماینده مردم که نسبت به صنعت آلومینیوم به ویژه شرکت ایرالکو که از سرمایه های ارزشمند کشور است و همین طور احترام و اعتقادی که به دغدغه های کارگران این واحد صنعتی داریم که در حدود 4700 کارگر دارد و دغدغه آینده این صنعت را دارند نیاز است که این موضوع مورد توجه جدی قرار بگیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به موضوع انتقال سهام ایرالکو به کارگران گفت: این تمایل از طرف کارگران نیز ابراز شده و این ایده در شورای کارگران شرکت نیز مطرح شده است. امیدواریم گارگران با مشارکت سهامداری در این مجموعه ضمن شراکت در سود و منافع شرکت در پیش برد اهداف آن نیز سهیم باشند.

دیدگاهتان را بنویسید