136452

تجمع کارگران زغال سنگ گرجستان در واکنش به رعایت نشدن شرایط ایمنی

دنیای معدن - گروهی از کارگران معادن ذغال سنگ منطقه «تکیبولی» گرجستان در واکنش به رعایت نشدن شرایط ایمنی در معادن و وقوع حوادث مرگبار، اعتراض کردند.

به گزارش دنیای معدن به نقل از پایگاه خبری آپسنی، کارگران معترض خواستار برکناری مسئولان شرکت دولتی استخراج ذغال سنگ «ساکناخشیری» و دیدار با نخست وزیر گرجستان و تقویت تدابیر ایمنی در معادن شدند.

«تیمور چوبینیدزه» شهردار تکیبولی با معترضان دیدار و اعلام کرد که در گفتگوی تلفنی با رئیس شرکت «ساکناخشیری» وی وعده داده است که همه خواسته های تظاهرات کنندگان اجرا و مسئولان مورد نظر آنها برکنار خواهند شد.

یکی از خواسته های معترضان تحقیق در مورد دلایل بروز حوادث ۵ آوریل و ۱۶ جولای سال جاری در معادن ذغال سنگ تکیبولی و مجازات عاملین بروز این حوادث است.

منطقه تکیبولی واقع در ۱۶۵ کیلومتری شمال غرب تفلیس در مرکز صنعت ذغال سنگ گرجستان به شمار می رود. روز ۱۶ جولای - ۲۷ تیر- در اثر انفجار در یکی از معادن این منطقه، چهار کارگر معدن کشته و شش نفر دیگر مجروح شدند. پنجم آوریل - ۱۶ فروردین - امسال نیز بر اثر ریزش یکی از معادن ذغال سنگ این منطقه شش نفر جان خود را از دست داده بودند.

دیدگاهتان را بنویسید