136434

معاون وزیر صنعت: فعالیت معدنی در دامنه الوند تعطیل شود

دنیای معدن - معاون وزیر صنعت با تأکید بر اینکه فعالیت معدنی در دامنه الوند تعطیل شود گفت: مجوزی برای افزایش بهره برداری از معدن بوکسیت صادر نمی شود.

به گزارش دنیای معدن از شاهرود، جعفر سارقینی شامگاه یکشنبه در حاشیه بازدید از معدن بوکسیت شاهرود اظهار داشت: بازدیدهای مختلفی از مجموعه معدن بوکسیت شاهرود انجام شده است که باید بررسی شود و نظر کارشناسان در این عرصه شنیده شود.

وی با تأکید بر اینکه شخصاً تعطیلی فعالیت معدنی در دامنه الوند را اعلام کردم تصریح کرد: بهره برداری از معادن همواره با تخریب همراه است و باید برنامه ریزی شود تا میزان تخریب ها کاهش یابد.

معاون وزیر صنعت با بیان اینکه معدن داران باید در راستای بازسازی منطقه اقدام کنند افزود: بعدازاین بازدید جلسه ای تخصصی برای رفع مشکلات معدن بوکسیت در تهران با حضور کارشناسانی که از این منطقه بازدید کردند برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه گزارش کاملی از این بازدید به وزیر صنعت تقدیم می شود تأکید کرد: مجوزی برای افزایش بهره برداری معدن بوکسیت صادر نمی شود.

سارقینی با بیان اینکه بهره برداری معادن باید اصولی و متناسب با طرح باشد اذعان کرد: معدن شاهوار آلومینیوم موردنیاز کشور را تأمین می کند و سالانه یک میلیارد تن سنگ در کشور جابه جا می شود و این در حالی است که در این معدن بسیار کمتر از این آمار سنگ جابه جا می شود.

وی ابراز داشت: فعالیت معدن می تواند به آب، هوا و خاک آسیب بزند و این در حالی است که آب، خاک و هوا عناصر حیاتی انسان هستند و هرگز قابل بازسازی نیست.

معاون وزیر صنعت بیان کرد: این قول را به تمام مردم شاهرود و دوستداران طبیعت می دهیم که نسبت به برگزاری جلسه تخصصی با کارشناسان مربوطه اهتمام بیشتری بورزیم.

دیدگاهتان را بنویسید