136405

با حضور ۵۵ شرکت؛

ششمین دوره فرایند جایزه بهره وری معادن و صنایع معدنی ایران آغاز شد

دنیای معدن - با پایان یافتن مرحله ثبت نام شرکت ها و برگزاری سمینار توجیهی، ششمین دوره فرایند جایزه بهره وری معادن و صنایع معدنی ایران با حضور 55 شرکت آغاز شد.

به گزارش دنیای معدن، در این سمینار توجیهی غلامرضا ملاطاهری دبیر جایزه بهره وری معادن و صنایع معدنی ایران و مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو، با اشاره به استراتژی سازمان و تکالیف قانونی مرتبط به بهره وری بر ضرورت برنامه ریزی برای تشویق شرکتهای بخش معدن و صنایع معدنی در زمینه ارتقای بهره وری تاکید کرد.

وی با تشریح اهداف ایمیدرو از برگزاری جایزه بهره وری معادن و صنایع معدنی افزود: تشویق بنگاه‌ها برای انجام عملیات خودارزیابی و شناسایی نقاط قوت و نواحی قابل بهبود خود، شناسایی و برجسته کردن موفقیت‌های شرکت با استفاده از امکانات رسانه‌ای و ترویجی و مراسم جایز، ایجاد فضای لازم برای تبادل تجربه‌های موفق بنگاه‌ها در زمینه ارتقاء بهره‌وری، ایجاد فضای رقابتی به منظور ارتقای بهره‌وری و معرفی بنگاه‌های موفق از جمله اهداف این دوره خواهد بود.

در ادامه پرویز علوی مسئول کمیته ارزیابی و آموزش جایزه ضمن معرفی مدل و تغییرات اصلاحی انجام شده در ساختار مدل به تشریح فرایند ارزیابی و معرفی خدمات مورد ارائه پرداخت.

وی در خصوص فرایند ارزیابی و گام های اجرایی آن اعلام کرد: ثبت نام اولیه، شرکت در جلسه هم اندیشی، شرکت در دوره های آموزشی رایگان، تهیه اظهارنامه، ارزیابی در محل، صحه گذاری نتایج، شرکت در مراسم پایانی، دریافت گزارش بازخورد، برگزاری جلسه رو در رو ، مشاوره برای تعریف اقدامات بهبود، اجرای پروژه های بهبود توسط شرکت متقاضی از جمله مواردی است که در این فرایند مورد توجه است.

در این سمینار مقرر شد دوره های آموزشی در استان ها برگزار شود تا امکان حضور تعداد بیشتری از کارکنان شرکت ها در دوره های آموزشی مهیا شود.

در فرایند امسال تاکنون 55 شرکت ثبت نام کردند که از این تعداد 12 شرکت سیمان، 12 شرکت فولادی، 18 شرکت معدنی، 6 شرکت سرب و روی 7 شرکت خدماتی و تحقیقاتی مرتبط با بخش معدن (3 منطقه ویژه، 1 صندوق، 2 مرکز تحقیقاتی و 1 اسید سازی) که نسبت به سال گذشته 60 در صد رشد را شامل می شود.

شرکت های معدنی و صنایع معدنی با حضور در جایزه بهره وری از مزایایی همچون برگزاری دوره‌های آموزشی به ‌صورت رایگان برای نمایندگان شرکت‌ها، بهره مندی از خدمات ارزیابی ارزیابان مجرب به‌صورت رایگان، برگزاری دوره‌های آموزشی به‌صورت رایگان برای نمایندگان شرکت‌ها و ارائه مشاوره رایگان به شرکت‌ها برای تعریف پروژه‌های بهبود متناسب با نتایج ارزیابی در قالب جلسات رودررو بعد از ارزیابی بهره مند خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید