136377

تنها راه ادامه حیات ایرالکو تدوین برنامه استراتژیک است

دنیای معدن - نایب رئیس هیات مدیره شرکت آلومینیوم ایران گفت: در شرایط کنونی جهت به حداقل رساندن تاثیرات جهانی بر ایرالکو باید برنامه ریزی استراتژیک در شرکت صورت گیرد.

به گزارش دنیای معدن از اراک، علیرضا زاوشی در آیین معارفه و تکریم مدیرعامل شرکت آلومینیوم ایران(ایرالکو) در فرهنگسرای شهر عنوان کرد: ایرالکو یکی از شرکت های بزرگ و تاثیرگذار در اقتصاد استان مرکزی و کشور است و با داشتن 5 هزار نیروی کار مستقیم و 150 هزار نفر نیروی کار غیر مستقیم و استفاده بیش از 100 هزار نفر از محصولات این شرکت، نقش موثری در اشتغال کشور دارد.

وی بیان کرد: واحدهای صنعتی دولتی بواسطه وابستگی به دولت مدیران بسیاری را به خود دیده اند که این عدم ثبات مدیریت چالش های بسیاری را برای شرکت ها به دنبال دارد و امید است که مدیریت جدید شرکت با برنامه ریزی منظم و منطقی ایرالکو را بیش از گذشته به پیش ببرد.

زاوشی با اشاره به اصل 44 قانون اساسی و ضرورت واگذاری واحدهای غیرحاکمیتی تحت پوشش دولت به بخش خصوصی گفت: در این واگذاری ها ایرالکو از نظر موضوع واگذار شد اما در واقع بخش خصوصی واقعی قلمداد نمی شد تا اینکه بخش عمده ای از سهام شرکت توسط شرکت آلومرول نوین اراک خریداری شد و به معنای واقعی واگذاری به بخش خصوصی رقم خورد.

وی در خصوص انتخاب احمد مجیدی به عنوان مدیرعامل شرکت که از بین 16 فرد معرفی شده توسط اعضای هیات مدیره با توجه به تخصص و سوابق کاری انجام شد، تصریح کرد: وضعیت کنونی کشور و البته شرکت ایرالکو وضعیت خاصی است و شاید وضعیت شرکت حتی خاص تر از دوران جنگ تحمیلی دیده شود.

نایب رئیس هیات مدیره شرکت آلومینیوم ایران افزود: شرکت وابستگی بالایی به مواد اولیه وارداتی دارد که ممکن است تحت تحمیل تحریم ها قرار گیرد و اگر یک روز مواد اولیه شرکت تامین نشود قطعا با چالش های بزرگی مواجه خواهیم بود و امید است با برنامه های دقیق و منطقی و مدیریت صحیح از این دوران عبور کنیم.

زاوشی بر لزوم تدوین برنامه استراتژیک توسط شرکت تاکید کرد و گفت: باید بواسطه یک برنامه ریزی منظم و راهبردی تاثیرات جهانی را بر ایرالکو به حداقل رساند، از ظرفیت نیروی انسانی و اقتصادی موجود بهره مند شد و زنجیره کامل تولید را در مجموعه و هلدینگ آلومینیوم راه اندازی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید