136367

مدیرعامل ذوب آهن: اوراق سلف ۳۰۰ میلیارد تومانی منتشر خواهیم کرد

دنیای معدن - مدیرعامل ذوب آهن درباره انتشار 300 میلیارد تومانی اوراق سلف در سال 97 به بحران تامین آب در سال 96 اشاره کرد و گفت: این بحران در سال جاری، به خصوص در خرداد ماه ادامه پیدا کرد و بحرانی شد، به طوری که این شرکت را به مرز تعطیلی کشاند که با همکاری استانداری دوره بحران پشت سر گذاشته شد.

به گزارش دنیای معدن، منصور یزدی زاده، انتشار اوراق سلف، تهاتر بدهی ها، پیش بینی سود هر سهم سال ۹۷ و انتظار از دولت برای فروش ارز صادراتی را ازجمله چالش های پیش روی این شرکت در سال جاری دانست و گفت: فرایند تولید فولاد در ذوب به صورت کوره بلند و در فولاد به شکل کوره قوس الکتریکی و دی آر آی است که از این طریق یارانه گاز و برق دریافت می شود.
وی درخصوص پیش بینی میزان تولید این شرکت افزود: در سال گذشته میزان تولید ۲.۲ میلیون تن بوده و در افق ۱۴۰۴ رسیدن به ۶ میلیون تن تولید در دستور کار قرار گرفته است. بر اساس آخرین تعدیل در برنامه بودجه سال گذشته، عملکرد تولید کک منفی یک درصد، چدن مذاب منفی ۰.۴ درصد و شمش آماده منفی ۲ درصد است.
منصور یزدی زاده، یکی از نقاط بحران خیز برای هر شرکت را مواد اولیه دانست و گفت: یکی از مشکلاتی که در ذوب وجود دارد، مدیریت منابع اولیه است و میزان سرانه تولید فولاد نیز ۱۵۶ است که عدد خوبی نیست و انتظار می رود با افزایش تولید رو به افزایش رود.
مدیرعامل ذوب آهن به تشریح عملکرد سال گذشته این شرکت پرداخت و به حجم معاملات ذوب در بورس اشاره کرد و گفت: این شرکت در سال گذشته پس از فولاد مبارکه و سایپا در رتبه سومین شرکت برتر بورسی قرار گرفت و برنامه افزایش سرمایه 80 درصدی از محل تجدید ارزیابی تجهیزات تولیدات نیز در سال جاری در دستور کار وجود دارد.
یزدی زاده در پایان توضیحاتی درباره محدودیت فروش ارز و عملکرد صادراتی ارائه کرد و گفت: با توجه به این که ۶۰ درصد عملکرد فروش سال گذشته صادراتی بود و با افزایش نرخ ارز سود شناسایی شد، در سال ۹۶ محدودیتی برای فروش ارز وجود نداشت اما سال جاری تفاوت ۳۵۰۰ تومانی سامانه نیما با بازار آزاد به عنوان چالشی دنبال می شود.

دیدگاهتان را بنویسید