136318

در مجمع عادی سالانه شرکت «ملی مس ایران» چه گذشت؟

دنیای معدن -مدیرعامل شرکت مس: اجرای طرح های توسعه ای و تحقق اهداف این شرکت مطابق با سند چشم انداز 1404 خواهد بود و نگرانی خاصی بابت تحریم ها وجود ندارد.

لیلی شهیر؛ مجمع عمومی شرکت مس برای سال مالی منتهی به 29 اسفند 96، یکشنبه (17 تیرماه) با حضور سهامداران در سالن همایش های سازمان حج و زیارت برگزار شد. در این جلسه ضمن بررسی اتفاقات مهم در سال مالی گذشته این شرکت به اقدامات و چشم انداز های آتی این شرکت هم اشاره شد. همچنین در این مجمع به توضیح برخی بندهای گزارش حسابرس مستقل و سوالات پیرامون مسایل شرکت پرداخته شد.

رکورد تولید کنسانتره با بیش یک میلیون تن مس

در ابتدای جلسه مجمع، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، ضمن تاکید بر عملکرد مثبت این شرکت در سال گذشته گفت: میزان کل فروش این شرکت در سال مالی 96، حدود 88،628 میلیارد ریال برآورد شده است. بنی اسدی راد با اشاره به برنامه های پیشِ روی این شرکت افزود: از اولویت های اصلی این شرکت در سال جاری، اجرای طرح های توسعه ای و تحقق اهداف این شرکت مطابق با سند چشم انداز 1404، خواهد بود.

در ادامه این جلسه مدیر امور برنامه ریزی و نظارت شرکت مس به ارائه گزارشی از دستاوردها و اقدامات مهم این شرکت در زمینه بورس، تولید، فروش و طرح های توسعه ای شرکت پرداخت.

سعد عبدی با اشاره به دستاوردهای شرکت مس در سال 1396 گفت: دستیابی به بالاترین رکورد تولید کنسانتره مس به میزان یک میلیون و 145هزار و 91 تن و بالاترین تولید مس محتوی معدنی به میزان 295 هزار و 621 تن از زمان راه اندازی شرکت تاکنون از مهم ترین دستاوردهای شرکت مس در سال گذشته است.

او ادامه داد: دستیابی به فروش خارجی به میزان 1،218میلیون دلار که بالاترین میزان صادرات در هفت سال اخیر محسوب می شود، یکی دیگر از دستاوردهای شرکت در این سال است. در حوزه فروش همچنین حفظ و ادامه فعالیت در بازارهای هدف صادراتی از طریق انعقاد قراردادهای فروش با کشورهایی مانند هند، کره جنوبی و کانادا از دیگر دستاوردهای سال 1396 است.

پیش بینی قیمت 7 هزار دلاری در سال 2018

مدیر امور برنامه ریزی و نظارت شرکت مس افزود: تکمیل و بهره برداری از 13پروژه جدید در مناطق مختلف در سال 1396 با سرمایه گذاری بیش از 3520 میلیارد تومانی از دستاوردهای شرکت مس در این سال در حوزه توسعه است.

او تصریح کرد: چشم انداز تولید کاتد فملی در افق سال 1400، 410 هزار تن خواهد بود. برای رسیدن به افق تولید مس در سال 1404 در سال جاری به دو هزار و 505 میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید نیاز داریم.

سعد عبدی پیش بینی کرد: قیمت مس برای سال 2018 به طور متوسط هفت هزار دلار بر تن است و انتظار می رود این قیمت به هفت هزار و 600 دلار هم برسد.

دیدگاهتان را بنویسید