136312

تحلیل اینوستینگ از چشم انداز قیمت طلا

دنیای معدن - تازه ترین تحلیل اینوستینگ نشان می دهد که انتشار آمارهای تورم آمریکا طی روزهای آینده می تواند تاثیر مهمی بر نوسانات قیمت فلزات گرانبها داشته باشد.

به گزارش دنیای معدن،به نقل از اینوستینگ، آمارهای تورم آمریکا قرار است روز پنجشنبه منتشر شود. این آمارها از این لحاظ اهمیت زیادی دارد که مسیر سیاست های پولی و نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده را مشخص خواهد کرد.
بر اساس این گزارش قیمت جهانی طلا طی هفته گذشته با رشد 0.24 درصدی روبرو شده است. این برای نخستین بار در 4 هفته گذشته بود که قیمت طلا با افزایش همراه بوده است.
انتشار آمارهای اشتغال و نرخ بیکاری آمریکا در ماه ژوئن موجب شد تا ارزش دلار با کاهش نسبی در برابر ارزهای معتبر بین المللی روبرو شود. شاخص ارزش دلار آمریکا طی هفته گذشته بیش از 0.61 درصد کاهش داشته است.
قیمت جهانی طلا از ابتدای امسال تاکنون 3.8 درصد کاهش داشته است و هفته گذشته برای لحظاتی به کمتر از 1237 دلار نیز رسیده است.
به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی تشدید تنش های تجاری در عرصه بین المللی به خصوص بین آمریکا و چین می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت کالاهای مختلف به خصوص طلا داشته باشد.
امروز سه شنبه آمارهای شاخص اعتماد تجاری استرالیا منتشر می شود. چین نیز تورم قیمت مصرف کننده را اعلام خواهد کرد. انگلیس نیز آمارهای رشد اقتصادی ماهیانه خود را منتشر می کند.
به نوشته طلا،روز چهارشنبه ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا سخنرانی مهمی خواهد داشت. آمریکا تورم قیمت تولید کننده را منتشر خواهد کرد. بانک مرکزی کانادا نیز تازه ترین تصمیم خود درباره نرخ بهره را اعلام می کند. پیش بینی می شود نرخ بهره کانادا به 1.5 درصد افزایش یابد.
روز پنجشنبه بانک مرکزی اروپا متن مذاکرات نشست اخیر خود را منتشر می کند. نرخ تورم مصرف کننده و مدعیان بیکاری در آمریکا نیز در همین روز اعلام خواهد شد.
روز جمعه قرار است آمارهای تجاری چین اعلام شود.

دیدگاهتان را بنویسید