136292

بازار مس در کشور نامتعادل شده است

دنیای معدن -بهره برداری از یک کارخانه تولید مس در اهر با حضور معاون معدنی وزارت صورت پذیرفت .

جعفر سرقینی عصر 5شنبه گذشته در بازدید از معدن مس انجرد شهرستان اهر اظهار داشت: راه اندازی فاز نخست معدن مس انجرد تنها بخش کوچکی از فعالیت شرکت صنایع معدنی مهراصل بوده و انتظاری که از معدن مس انجرد داریم طبیعتاً بیش از این هاست چراکه همواره برای حل مشکلات این معدن از طریق وزارتخانه، سازمان های استانی، استانداری، فرمانداری اهر و نماینده مجلس حمایت کرده ایم و می کنیم.

وی افزود: با توجه به محرومیتی که شهرستان اهر به آن دچار شده از تمامی پروژه هایی مرتبط با وزارت صنعت، معدن و تجارت به جهت توسعه اشتغال و رفع بحران بیکاری در این شهرستان حمایت خواهیم کرد و انتظاری که از مدیران شرکت صنایع معدنی مهراصل و بانک تجارت داریم این است که فازهای توسعه ای معدن مس انجرد را ادامه دهند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت بابیان اینکه ذخایر معدن مس انجرد از معادن متوسط کشور بیشتر است، گفت: اجرای فازهای توسعه معدن مس انجرد علاوه بر رونق اشتغال در شهرستان اهر بلکه به تولید مس و صنایع معدنی کشور نیز کمک بسیاری می کند.

سرقینی اضافه کرد: در حال حاضر از نظر تولید مس و صنایع معدنی در کشور دچار مشکلاتی شده ایم به خاطر اینکه تقاضا افزایش یافته و تولید به تبع آن با کاهش روبروست و ایجاد معادنی همچون مس انجرد حتی در حد تولید کنسانتره می تواند به افزایش توان تولیدی مس در کشور نقش مؤثری ایفاء کند.

وی با ذکر اینکه تنها بخشی که در تحریم های ظالمانه بدخواهان نظام جمهوری اسلامی ایران کمترین آسیب را می بیند حوزه مس و صنایع معدنی کشور است، ابراز داشت: حوزه معدن و مس یکی از سودآورترین حوزه ها در دنیا به شمار می رود و رونق معادن نه تنها برای منطقه توجیه اقتصادی خواهد داشت بلکه برای کشور نیز ارزآوری می کند لذا می خواهیم فازهای توسعه ای معدن مس انجرد موردتوجه قرار گیرد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: تا زمانی که فازهای توسعه ای را اجرایی نشود و ظرفیت تولید کنسانتره به ۱۰۰ تن نرسد از نظر متخصصان توجیه اقتصادی ندارد ولو بعد از عملیاتی کردن فازهای توسعه ای فکری هم به راه اندازی کارخانه ذوب خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید