136249

تقویت 1242 واحدی شاخص کل بورس/ بازار سهام روی دوش گروه معدن و فولاد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز دوشنبه 11 تیرماه 97 با افزایش یک هزار و 243 واحدی به رقم 109 هزار و 937 واحد رسید.

شاخص کل هم وزن اما با افزایش 64 واحدی عدد 18 هزار و 625 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش یک هزار و 450 واحدی به رقم 120 هزار و 792 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش یک هزار و 43 واحدی به رقم 80 هزار و 490 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش یک هزا ر و 822 واحدی عدد 221 هزار و 350 واح را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز بدون افزایش چندان روی رقم یک هزار و 230 واحد متوقف شد.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های فولاد مبارکه با 214 واحد ، صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 213واحد و ملی صنایع مس ایران با 114 واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های پتروشیمی جم با 38 واحد، پتروشیمی جم با 33 واحد و پتروشیمی پردیس با 26واحد کاهش، بیشترین تاثیرمنفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 262 میلیارد و800 میلیون تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 950 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 65 هزار و 556 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت های مجتمع صنعتی آرتاویل تایر، فولاد خراسان و حق تقدم خرید سهام آن، صنایع شیمیایی فارس، ایران یاسا تایر و راور، بیمه پارسیان، توسعه سرمایه گذاری کشاورزی آرین توسکا، فولاد هرمزگان جنوب، سرمایه گذاری ساختمانی اعتمادگستر، بیمه اتکایی ایرانیان، تولید محور خودرو، گروه مپنا و قراردادهای آتی آن، گروه مدیریت سرمایه گذاری ایران ارقام از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت های فرآورده های غذایی و قند پیرانشهر، حق تقدم خرید سهام شیشه سازی مینا، مجتمع صنایع و معادن احیا سپاهان، ایران ارقام، شیرین دارو، حق تقدم خرید سهام ویتانا، حق تقدم استفاده نشده بیمه سرمد، اوراق مرابحه شرکت صنعت غذایی کوروش، شرکت های کاشی پارس، شیر پاستوریزه پگاه اصفهان، سیمان سپاهان، حق تقدم خرید سهام فنرسازی خاور، فراورده های سیمان شرق بازگشایی شدند.

امروز همچنین آگهی عرضه اولیه سهام پتروشیمی غدیر به روش ثبت سفارش در بازار اول فرابورس برای روز چهارشنبه این هفته منتشر شد. پتروشیمی غدیر در منطقه ماهشهر واقع شده که با پایان دوره معافیت مالیاتی خود باید خوراک مورد نیاز خود را براساس قیمت غیردولتی تامین کند.

به گزارش فارس، امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد، 50 میلیون سهم بانک تجارت به ارزش 3 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت. در سرمایه گذاری گروه توسعه ملی نیز 20 میلیون سهم به ارزش بیش از 5 میلیارد تومان با معاملات درون گروهی روبرو بود کمتر از 15 میلیون سهم بیمه نوین به ارزش کمتر از 1.5 میلیارد تومان معاملات انتقالی را تجربه کرد.

12 میلیون سهم گسترش نفت و گاز پارسیان به ارزش بیش از 3 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده تجمیع شد و 11 میلیون سهم آهنگری تراکتورسازی ایران به ارزش کمتر از 5 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده منتقل شد؛ همچنین بیش از 9 میلیون سهم ایران ترانسفو به ارزش بیش از 5 میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامدار عمده روبرو شد.

براساس این گزارش، امروز بازار سهام در حالی با معاملاتی کم حجم در اغلب نماندهای معاملاتی روبرو بود که به مدد حقوقی ها و همچنین اقبال برای جمع آوری سهام شرکت های معدنی و فولادی، بازار سهام شاهد سبزپوش شدن دسته جمعی نماگرهای منتخب خود بود.

با این همه به نظر می رسد معامله گران بازار سهام با توجه به خبرهای پیش رو در حوزه سیاست خارجی و همچنین اما و اگرهای باقی مانده بر سر تعدیل قیمت ها در بازار ارز ترجیح می دهد ، تا برای اوج گیری دوباره در بازار با صبر و حوصله گام بردارد.

احتمال سهمیه بندی بنزین با از سرگیری دوباره توزیع کارت های سوخت در کنار دور جدید آغاز تحریم های امریکا علیه ایران تا دو هفته آینده در حالی است که چهارشنبه این هفته عرضه اولیه سهام پتروشیمی غدیر در فرابورس و در آینده ای نزدیک عرضه اولیه پتروشیمی پارس در بورس تهران باعث شده تا تجمیع نقدینگی برای حضور در عرضه های اولیه سهام به معاملات کم حجم بازار بینجامد.

دیدگاهتان را بنویسید