136189

مسؤولان بابت صدور مجوز معدن موته شفاف سازی کنند

دنیای معدن - نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس گفت: مسؤولان استان اصفهان در خصوص صدور مجوز فعالیت معدن تراورتن میمه برای مردم شفاف سازی کنند.

حسینعلی حاجی دلیگانی امروز در شاهین شهر اظهار کرد: مسؤولان استان اصفهان در خصوص دوگانگی در تصمیم گیری و صدور مجوز فعالیت معدن تراورتن میمه برای مردم شفاف سازی کنند.

وی افزود: اگر فعالیت این معدن مغایر با دستورالعمل سازمان حفاظت محیط زیست است، چرا مسؤولان استانی مجوز فعالیت آن را واگذار کردند.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم بخش میمه از خود می پرسند چگونه سازمان حفاظت از محیط زیست در 10 سال اخیر با هرگونه فعالیت این معدن در منطقه حفاظت شده «موته» توسط تعاونی فراگیر مردم این بخش مخالفت می کردند، چگونه پس از سال ها پیگیری مردم را از منافع این معدن محروم کرده مجوز فعالیت را به ارگانی خاص داده شده است.

حاجی دلیگانی ادامه داد: موضوع مخالفت در گذشته تا بدان جا پیش رفته بود که استاندار قبلی با فعالیت معدن تراورتن میمه مخالفت کرده حتی در جلسه شورای عالی محیط زیست به ریاست رئیس جمهوری هم با استخراج معدن توسط مردم مخالفت شده بود.

وی خاطرنشان کرد: دوگانگی در تصمیم گیری ها و تبعیض در عدم واگذاری این معدن به مردم بخش میمه، این سؤال را در ذهن مردم به وجود آورده که مگر چه اتفاقی افتاده است که استانداری اصفهان با فعالیت این معدن پس از سال ها مخالفت مسؤولان قبلی، موافقت کرده است.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس در پایان از مسؤولان این استان خواست با این موضوع باتدبیر برخورد کرده و از اتخاذ تصمیمات سطحی که به نگرانی ها و نارضایتی ها در بین مردم بخش میمه می انجامد خودداری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید