136162

بازسازی خطوط انتقال آلومینیوم با استفاده از توان داخلی

دنیای معدن - علیرضا احمدی در گفتگو با رادیو اقتصاد با اشاره به اینکه بازسازی این خطوط پیش از این به شرکت چینی واگذار شده بود افزود: این طرح با ساماندهی نیروهای فنی و با بهره گیری از متخصصان داخلی ، فناوری جدیدی با قدرت انتقال 140 تن مواد به سلولهای احیا طراحی شد که این کار برای اولین بار در کشور است.

وی با اشاره به نصف شدن هزینه اجرای این طرح نسبت به هزینه برآورد شده از سوی شرکت چینی گفت: با دسترسی شرکت آلومینیوم ایران به فناوری ساخت می توان از این پس این امکان را در اختیار شرکتهای مشابه قرارداد.
معاون برنامه ریزی توسعه و تحقیقات شرکت آلومینیوم، حمل مواد مورد نیاز این شرکت را به وسیله تانکر و کامیون دانست و ادامه داد: در فناوری طراحی شده انتقال مواد بصورت اتوماتیک از درون لوله و بدون نیاز به نیروی کار زیاد انجام می شود.
احمدی با اشاره به بومی سازی طراحی ، ساخت ،​ نصب و راه اندازی این سیستم افزود: بازسازی خط اول 4 سال پیش آغاز و خط دوم با رفع عیوب پس از آن انجام شد که خط سوم به عنوان خط آخر پس از رسیدن به حد مطلوب این فرایند درحال انجام است.
وی تجهیزات این سیستم را در حال ساخت و نصب اعلام کرد و ادامه داد: فناوری انتقال مواد به ویژه پودر در لوله بسیار پیشرفته است که ما پیش از این مجبو ر به خرید لیسانس ساخت و نصب این تجهیزات و وارد کردن آن بودیم درحالی که از این پس علاوه بر ساخت این تجهیزات در داخل نیازی به حضور متخصصان خارجی نیز وجود ندارد.
معاون برنامه ریزی توسعه و تحقیقات شرکت آلومینیوم با اشاره به طراحی نرم افزارهای این طرح در داخل کشور گفت: با توجه به صفر شدن ریزش و پرت این مواد در داخل طبیعت ، بحث زیست محیطی این موضوع نیز از بین رفته است.

دیدگاهتان را بنویسید