136138

کسب 4 عنوان نایب قهرمانی توسط تیمهای فولاد خوزستان؛ سکوهای افتخار زیر پای فولادمردان

همزمان با افتخارات و رکوردشکنی‌های تولید و صادرات شرکت فولاد خوزستان، کمی آنسو‌تر شیربچه‌های باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد خوزستان با کسب 4 عنوان نایب قهرمانی در لیگ‌های پایه فوتبال کشور در فصل 96/97 بیشترین دستاوردها را برای خودکفاترین باشگاه فوتبال کشور رقم زدند.

به گزارش روابط عمومی باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد خوزستان، این باشگاه و آکادمی آن، سال‌های مدیدی است به عنوان قطب اول کشف و پرورش استعدادهای فوتبالی شناخته می‌شود و همچنان در مسیری روشن و رو به رشد گام برمی‌دارد.

فولاد خوزستان با سیاست‌گذاری صحیح مدیران، هدایت‌های امور تیم‌های پایه باشگاه، مربیان و البته تلاش و خودباوری بازیکنان مستعد و جوان خود توانسته جام‌ها و عناوین شایسته‌ای را در فوتبال پایه‌ای باشگاه‌های ایران، برای خود و همچنین برای استانی که شهروندانش سابقه‌ای دیرینه در این ورزش مهیج و پرطرفدار دارند، یعنی استان خوزستان به ارمغان آورد.

باشگاه فولاد خوزستان در فصل 95/96 به عنوان برترین باشگاه فوتبال ایران در فوتبال پایه‌ها انتخاب شد و از سوی فدراسیون فوتبال ایران مورد تقدیر قرار گرفت. این باشگاه محبوب و موفق، همچنین در فصل 96/97 با کسب 4 عنوان نایب قهرمانی از جایگاه رفیع خود بخوبی دفاع نمود و برهمگان ثابت کرد که همچنان به عنوان تنها آکادمی و باشگاه ورزشی کشور بطور همزمان تیم‌داری در سطح اول فوتبال و حمایت از تیم لیگ برتری فولاد خوزستان، تقویت آکادمی و موفقیت تیم‌هایش در دیگر رده‌های سنی را نیز در اولویت قرار داده و بر این اصل ارزشمند تاکید دارد.

در ادامه این مطلب، مروری مختصر بر شرایط تیم‌های نونهالان، نوجوانان، جوانان و امید فولاد خوزستان خواهیم داشت و آخرین فهرست اسامی بازیکنان، اعضای کادرفنی و اجرایی این تیم‌ها را بررسی خواهیم نمود:

نونهالان فولاد خوزستان

تیم نونهالان فولاد خوزستان در رقابت‌های فصل 96/97 با ترکیبی از بازیکنان پرورش یافته آکادمی فولاد در میان 30 تیم شرکت کننده، نهایتاً بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد.

این تیم تماماً خوزستانی، در طول مراحل گروهی، نیمه نهایی و نهایی موفق شد با تکیه بر توان گلزنی بالای بازیکنان خود، عنوان برترین خط حمله لیگ برتر نونهالان کشور را به خود اختصاص داده و دروازه هر حریفی را در برابر این خط حمله استثنایی، فرو ریزد.

در مرحله نهایی رقابت‌های لیگ برتر نونهالان که به میزبانی استان خوزستان و باشگاه فولاد خوزستان در جریان بود، فولاد با تیم‌های شهرداری اردبیل، ایرانمهر تهران و متین بابل رقابت نمود و ضمن نمایش یک فوتبال زیبا، نهایتاً با کسب 6 امتیاز بر سکوی دوم لیگ برتر نونهالان ایستاده و عنوان نایب قهرمانی را به خود اختصاص داد.

در پایان این رقابت‌ها مراسم اعطای جوایز به تیم‌های برتر برگزار گردید که طی آن و با حضور رئیس هیئت فوتبال استان خوزستان، مسئول برگزاری رقابت‌های پایه فوتبال کشور، مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان، عضو هیئت مدیره باشگاه و تنی چند از دیگر شخصیت‌های ورزشی، مدال‌ها و جام‌های قهرمانی و نایب قهرمانی به بازیکنان و اعضای تیم‌ها اعطا شد.

اسامی کادرفنی تیم نونهالان فولاد خوزستان: امین رضائیان (سرپرست)، محمد خمیسی (سرمربی)، مجید کمالی (مربی)، مصطفی علی پور (مربی دروازه بانان)، سهراب سعیدی (پزشکیار) و عبداله سلطانی (تدارکات)

اسامی بازیکنان تیم نونهالان فولاد خوزستان: علیرضا گلی، مهدی نوروزی، مانی وفایی (دروازبان)، امیرحسین جلالی، حمید رضا شریفی، حامی قنبران، حسین فضلی، دانیال چعب، علی چلداوی، مرتضی چولان زاده، علیرضا معلی پور، محمد مهدی نیسی (مدافع)، ایمان دانش، مبین محرابی، قاسم لطیفی، محمد حسین تامرادی، امیر سواعد، ابوالفضل بچاری، امیر حسین آقایی (هافبک)، علی سلطانی، حمزه منصوری، حسین صیاد دقتکار، آرین قنواتی، مجتبی داوودی (مهاجم)

نوجوانان فولاد خوزستان

تیم نوجوانان فولاد خوزستان با کسب یک پیروزی پرگل در دیدار پایانی مرحله نهایی لیگ برتر، عنوان ارزشمند نایب قهرمانی را برای باشگاه فولاد خوزستان در این رده بدست آورد.

پس از کسب عنوان نایب قهرمانی تیم‌های نونهالان، جوانان و امید باشگاه فولاد خوزستان، این بار تیم نوجوانان فولاد خوزستان که دو مرحله گروهی و نیمه نهایی را با اقتدار پشت سرگذاشته بود، در تهران پا به مرحله پایانی گذاشت و با کسب 2 پیروزی و یک شکست نهایتاً جایگاه ارزشمند دومی را در رقابت‌های لیگ برتر نوجوانان ایران در فصل 96/97 از آن فوتبال خوزستان و باشگاه فولاد نمود.

در آخرین روز از این رقابت‌ها و در 2 دیدار همزمان، تکلیف تیم‌های قهرمان و نایب قهرمان لیگ برتر مشخص شد. بر این اساس، تیم نوجوانان فولاد خوزستان در زمین دیهیم تهران موفق شد تیم نساجی مازندران را با نتیجه 6 بر 3 شکست داده و با کسب 6 امتیاز (2پیروزی و 1 شکست) بر سکوی دوم جای گیرد.

اسامی کادر فنی تیم نوجوانان فولاد خوزستان: مازیار کرد (سرپرست)، سجاد مهدی پور (سرمربی)، حبیب علایی، سید فرج اله سیف السادات (مربی)، قاسم زرگانی (پزشکیار) و حسین معاوی (تدارکات)

اسامی بازیکنان تیم نوجوانان فولاد خوزستان: حسین والی زاده، سید سورن نیایش، سعید بچاری (دروازه بان)، محمد امین حزباوی، هیثم ناصری، یاسین خادمی نژاد، سینا لرکی، سعید محمد رضایی، پارسا گله‌دار، محمد امین شهرویی (مدافع)، دانیال نوذری، سهیل دلفیه، علیرضا باویه، حسین شاوردی، ابولفضل طاهری نژاد، پژمان دانش، آرمان طاهری، احمد رضا موسوی، نیما کلاکج (هافبک)، امیر حسین عبیاوی، حسین بیژنی، عبدالعلیم بریهی و مهدی حلالات (مهاجم)

تیم جوانان فولاد خوزستان

فولادی‌ها در فصل 96/97 لیگ برتر جوانان فوتبال ایران رقابتی نفس گیر با تیم‌هایی مطرح همچون سپاهان اصفهان، مس کرمان، البد بندرکنگ، ذوب آهن، گل گهر سیرجان و غیره داشت. بازیکنان این تیم، نهایتا با ثبت 15 برد، 2 تساوی و 5 باخت در کارنامه این فصل خود، بر سکوی دوم این دوره از رقابت ها ایستادند.

نکته جالب توجه اینکه جوانان فولاد خوزستان در طول این فصل تنها تیم بدون شکست در خانه باقی ماند و با 41 گل زده از حیث گلزنی نیز بالاتر از دیگر تیم‌ها ایستاده بود.

قرمز و زردپوشان خوزستانی که تا هفته پایانی از بخت‌های اصلی کسب عنوان قهرمانی بشمار می‌رفتند، نهایتاً در آخرین هفته از رقابت‌های لیگ برتر جوانان در حالی که تنها به یک پیروزی نیاز داشتند، با نتیجه 3 بر1 مغلوب تیم گل گهر سیرجان شدند و بر سکوی دوم رقابت های لیگ برتر قرار گرفتند.

اسامی کادرفنی تیم جوانان فولاد خوزستان: ایمان برون (سرپرست)، حبیب خدریان (سرمربی)، بهمن فریس، مسلم زنگنه (مربی)، امیر فرامرزی (پزشکیار) و داود شریفی (تدارکات)

اسامی بازیکنان تیم جوانان فولاد خوزستان: علی غلامزاده گماری، سید سورن نیایش، پوریا احمدی (دروازبان)، مرتضی فرحانی راد، علی حسین ایزدی، سید عبدالله شبانی، علیرضا شهرویی، مهرداد توفیقیان، سید حسن موسوی، رضا خضیرپور، محمد امین حزباوی، هیثم ناصری (مدافع)، علیرضا سواری، احمد رضا جلالی، علی رستمی، علی ستاوی، دانیال مومنی، امید صیدالی لیر، یوسف کی شمس، سید محمد احمد پور، دانیال نوذری، سهیل دلفیه، ابولفضل طاهری نژاد، پژمان دانش، آرمان طاهری (هافبک)، علی عالی نژاد، مجتبی بیاور، بهزاد دودانگه، محسن پایا، سید رضا موسویان، علی پیلارام، امیر حسین عبیاوی و عبدالعلیم بریهی (مهاجم)

تیم امید فولاد خوزستان

تیم امید فولاد خوزستان نیز جام نایب قهرمانی لیگ برتر امیدهای کشور را در فصل 96/97 بالای سر برد تا فولادی‌ها در تصاحب عنوان نایب قهرمانی در تمامی رده های پایه شاهکار کرده باشند.

در آخرین هفته از رقابت‌های لیگ برتر امید فوتبال ایران تیم فولاد خوزستان در زمین خود پذیرای تیم ملی حفاری اهواز بود و با ارائه یک فوتبال زیبا و سرعتی موفق شد با نتیجه 2 بر صفر حریف خود را از پیش رو برداشته و عنوان نایب قهرمانی لیگ را به خود اختصاص دهد.

در این مسابقه حساس فولاد ابتدا در دقیقه 65 و با فرصت طلبی الیاس عفاذله و استفاده از توپ برگشتی از ضربه کرنر به گل اول دست یافت. پس از آن یکبار دیگر روی حرکت تماشایی عقیل عنافچه و عبور این بازیکن از چند بازیکن تیم ملی حفاری گل دوم نیز به نام فولادمردان ثبت شد تا این تیم با کسب 3 امتیاز بالاتر از دیگر رقبا عنوان نایب قهرمانی را به خود اختصاص دهد.

اسامی کادر فنی تیم امید فولاد خوزستان: سعید آلبوعشیره (سرپرست)، حیدر حیدری(سرمربی)، علی اسکندری،علی خدری، عادل قاسمی(مربی)، منصور جباری (پزشکیار)، احمد ظهیری (تدارکات)

اسامی بازیکنان تیم امید فولاد خوزستان: آریا صادقی، محمد رضا گلی، پوریا احمدی (دروازبان)، صادق هاشمی، مهدی تازیک، کیوان مکوندی، علیرضا شهرویی، مهرداد توفیقیان، رضا خضیرپور، مرتضی آزاده، رضا گنجی، الیاس عفاذله، سیاوش چروم، محمد غلامزاده، علی حسین ایزدی (مدافع)، صالح حردانی، مهرداد هدایتیان، امید صیدالی لیر، یوسف کی شمس، علیرضا سواری، دانیال مومنی، سید محمد احمد پور، مهدی شریفی، نواب کلاه کج، عقیل عنافچه، میلاد حصیمی، محمد رضا صفرزاده، شایان حسنی، پوریا مهرعلی دادی، محمد جایمند، رضا دهقان (هافبک)، امیرحسین باقرپور، سید هیثم هاشمی زاده، محمد شمس، سید بهنام بازرگان و رضا طیبی (مهاجم)

فولاد؛ خودکفاترین باشگاه فوتبال ایران

فولادی‌ها که به واسطه اتکا به کارخانه بازیکن سازی خود، به یکی از بی‌نیازترین باشگاه‌های فوتبال ایران نسبت به تولیدات دیگر تیم‌ها بدل شده‌اند، در طول هفدهمین دوره از مسابقات لیگ برتر بخش قابل توجهی از سهمیه تیم لیگ برتری خود را به بازیکنان دست پرورده خود اختصاص دادند.

تضمین موفقیت فولاد خوزستان

توجه به رده‌های پایه و بازیکنانی که آینده فوتبال استان و کشور را رقم می‌زنند همواره از اهداف و سیاست‌های کلان باشگاه فولاد بوده و نتیجه این دیدگاه، عناوین رنگارنگ و ارزشمندی است که در طی سال‌های اخیر توسط تیم‌های باشگاه فولاد خوزستان به دست آمده است. این سیاست ارزشمند، موفقیت‌های فولاد را در فوتبال ایران تضمین می‌کند و این برند را به الگویی در فوتبال ایران و حتی منطقه بدل ساخته است.

همچنین در کنار این موارد باشگاه فولاد خوزستان بازیکنان فراوانی به تیم‌های ملی مختلف کشور تحویل داده که به دلیل کشف استعدادها در این استان فوتبالی می‌باشد. اقدامات باشگاه فولاد در زمینه فوتبال آکادمیک باعث کسب افتخارات فراوانی در سال‌های اخیر شده و تیم‌های پایه باشگاه یعنی امید، جوانان، نوجوانان و نونهالان فولاد بارها موفق به حضور در جمع چهار تیم برتر مسابقات لیگ برترفوتبال کشور و کسب عناوین قهرمانی، نایب قهرمانی و سومی شده و بر سکوهای افتخار در میادین داخلی ایستاده‌‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید