136105

تحویل اولین محموله ریل ملی ذوب‌آهن اصفهان به راه‌آهن کشور

دنیای معدن - ا‌ولین محموله ریل ملی تولید شده در ذوب‌آهن اصفهان، تحویل راه‌آهن جمهوری اسلامی شد و ایران به‌طور رسمی به جمع کشورهای تولید‌کننده ریل پیوست.

به گزارش روابط عمومی شرکت ذوب‌آهن اصفهان، این محموله، ۵۰۰ تن ریل U۳۳ است که مطابق با آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا در این شرکت تولید شده و کاملا منطبق بر استاندارد اروپایی EN۱۳۶۷۴ است.بر‌اساس این گزارش، شرکت فرانسوی بیرووریتاس به‌عنوان ناظر، ریل‌های تولید شده در ذوب‌آهن را با آزمون‌های مختلف بررسی و تایید کرده است.

سیدرضا سادات‌ حسینی مدیر‌کل راه‌آهن اصفهان در این مراسم که در آیین ویژه‌ای همزمان با عید سعید فطر با حضور مسوولان راه‌آهن استان اصفهان و ذوب‌آهن برگزار شد، گفت: تحویل اولین محموله ریل ملی، نوید این را می‌دهد که دغدغه راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برای تامین ریل رفع می‌شود.وی با بیان اینکه تولید ریل با استقبال راه‌آهن جمهوری اسلامی همراه بوده است، گفت: این سازمان به تعهدات خود در قبال ریل ملی عمل می‌کند تا گام مهمی در جهت توسعه حمل‌و‌نقل ریلی برداشته شود.مدیر کل راه‌آهن اصفهان تصریح کرد: طبق برنامه ششم توسعه، خطوط راه‌آهن ایران باید به ۲۵ هزار کیلومتر برسد این در حالی‌ است که هر ۱۰ کیلومتر نیاز به ۵۰۰ تن ریل دارد.سادات حسینی یادآور شد: تست ریل‌های تولید شده در ذوب‌آهن، مطابق یک روند کارشناسی صورت گرفته و قابل اطمینان است. همچنین کیفیت این محصولات پس از نصب بهتر مشخص می‌شود.

در ادامه یزدی زاده مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان ضمن ابراز خرسندی از به ثمر نشستن تلاش‌های این مجتمع صنعتی در جهت خود کفایی ایران اسلامی در تولید ریل در سال حمایت از کالای ایرانی گفت: توسعه حمل‌و‌نقل ریلی، یکی از نیازهای اساسی کشور است و در این بین تامین ریل از اهمیت راهبردی برخوردار است. در شرایط کنونی که با تحریم‌های ظالمانه طرف هستیم، تامین ریل در داخل کشور، پشتیبانی بسیار موثری در جهت توسعه حمل‌و‌نقل ریلی محسوب می‌شود.وی با اشاره به اینکه در تولید ریل، کیفیت نقش بسیاری دارد، گفت: ذوب‌آهن اصفهان از ابتدای تاسیس در مورد کیفیت محصولات خود حساسیت ویژه داشته است. به همین دلیل هر محصولی در این شرکت تولید شده، تبدیل به برند شده و مشتریان اطمینان ویژه‌ای به این محصولات دارند.مدیرعامل ذوب‌آهن گفت: در تولید ریل نیز رضایت مشتری برای ما اهمیت فراوانی دارد. بنابراین تولید ریل بر اساس جدید ترین استاندارد اروپایی ( EN۱۳۶۷۴) صورت گرفته و شرکت بیرووریتاس به‌عنوان ناظر خارجی این محصولات را تایید کرده است.

یزدی‌زاده با بیان اینکه تولید این ریل، چهار سال پیش بر‌اساس استانداردهای آن زمان بسیار ساده‌تر بود، گفت: تولید ریل بر اساس جدیدترین استاندارد اروپایی بسیار سخت و پیچیده بود؛ اما تحمل این سختی‌ها به تولید این کالای مهم و خودکفایی کشور می‌ارزد. خوشحالیم که امروز مشکلات تولید دیگر انواع ریل از جمله UIC۶۰ نیز برطرف شده و آمادگی لازم برای تولید انواع ریل وجود دارد.مدیرعامل ذوب‌آهن افزود: این شرکت با امکان تولید ۴۰۰ هزارتن ریل در سال، قادر به تامین کامل نیاز راه‌آهن جمهوری اسلامی به ریل بوده و مازاد آن نیز صادر خواهد شد.

اردشیر افضلی معاون بهره برداری ذوب‌آهن نیز در این مراسم، تولید ریل را یک اقدام مهم به منظور شکوفایی ذوب‌آهن و خودکفایی کشور توصیف کرد و گفت: در کارگاه تولید ریل ذوب‌آهن اصفهان که نورد ۶۵۰ نام دارد، امکان تولید تیرآهن‌های H۳۰و IPE۵۰۰ وجود دارد. هم اکنون تیرآهن H۳۰ تولید شده است و نقش مهمی در ارتقای صنعت ساختمان کشور دارد. تیرآهن IPE۵۰۰ نیز به زودی تولید می‌شود.معاون بهره‌برداری ذوب‌آهن اصفهان با بیان اینکه این شرکت دارای یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌های کنترل کیفی است، افزود: ریل تولید شده در ذوب‌آهن آزمون‌های UT، ادی کارنت، راستایی، تخت بودن و سایر پارامترهای استاندارد اروپایی EN۱۳۶۷۴ را گذرانده است.

دیدگاهتان را بنویسید