136096

تأثیر گذاری ایران در منطقه به دلیل نیروی خلاق و متعهد/تولید بیش از 52 میلیون تن انواع مواد معدنی سنگ آهن در استان کرمان

دنیای معدن -عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه ایران به دلیل نیروی خلاق و متعهد در منطقه تأثیر گذار است،گفت:امروزه در سطح استان ظرفیت تولید قریب به 30 میلیون تن کنستانتره ، بیش از 15 میلیون تن گندله و بیش از 7 میلیون تن آهن اسفنجی وجود دارد.

به گزارش دنیای معدن؛ شهباز حسن پور عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ؛ با بیان اینکه توجه به مسئله اقتصاد بدون نفت چندین سال بر اساس سیاست های کلی نظام و برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: این مسئله نشان از عزم و اراده قوای سه گانه، مجلس شورای اسلامی و ملت دارد.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در راستای حمایت از بخش خصوصی و تقویت زیر ساخت ها باید گام اساسی برداشته شود، عنوان کرد: باید به منابع طبیعی و به ویژه معادن عظیم در سطح کشور توجه مناسب شود و یکی دیگر از پارامترهای مهم در این زمینه توجه به نیروی انسانی فعال، کارآمد،متعهد، متخصص و مدبر می باشد.

وی ادامه داد: چرا که نیروی انسانی ارزشمند ترین سرمایه کشور محسوب می شود و ما نیز در منطقه و دنیا در این زمینه از توان بالا و بسیار ارزشمندی برخوردار هستیم.

حسن پور تأکید کرد: یکی از مسائلی که دنیا به آن اعتراف کرده و سر تعظیم در برابر ان فرود آورده است تأثیر گذاری جمهوری اسلامی ایران در منطقه می باشد که آن هم به دلیل نیروهای خلاق،متعهد و مدبر جوان ما در منطقه است.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید نیروهای خود را به منظور داشتن اقتصاد بدون نفت باور داشته باشیم، ابراز کرد: با توجه به وضعیت کشور در منطقه نباید نیروی انسانی و توانمندی داخلی خود را فراموش کنیم و باید به دنبال انتخاب حداکثری باشیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروزه همگان به وجود منابع خدادادی و طبیعی تأثیر گذار و ارزشمند در کشور ما اعتراف می کنند، گفت: همچنین ایران اسلامی دارای معادن مختلف سنگ آهن، مس، تیتانیوم و ... می باشد.

وی تصریح کرد: استان کرمان که از آن به عنوان بهشت معادن یاد می شود پتانسل و ظرفیت های بسیار مناسبی در جهت تولید و اشتغال دارد اما آنچه که موجب نگرانی ما در این عرصه است موضوع خام فروشی در برخی از معادن می باشد.

حسن پور با بیان اینکه بیش از چهل درصد سنگ آهن کشور در استان کرمان تولید می گردد، اظهار کرد: بیش از 20 هزار نفر به صورت مستقیم و بیش از 70 هزار نفر به صورت غیر مستقیم در سطح استان مشغول به فعالیت می باشند.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید زیر ساخت هایی مناسب و بهتر از گذشته برای معادن فراهم کنیم، گفت: ضرورت دارد که سنگ های معدنی موجود در کشور مورد مطالعه قرار گیرد و همچنین سرمایه گذاری بیشتر در بحث اکتشافات داشته باشیم.

وی ادامه داد: با همت مجموعه های مختلف معدنی در سطح استان سرمایه گذاری های مناسبی در استان و سایر نقاط کشور در حال شکل گیری است.

حسن پور یادآور شد: امروزه در سطح استان ظرفیت تولید قریب به 30 میلیون تن کنستانتره ، بیش از 15 میلیون تن گندله و بیش از 7 میلیون تن آهن اسفنجی وجود دارد.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر اینکه باید زیر ساخت های لازم برای کارخانجات معدنی در نظر گرفته شود، خاطر نشان کرد: مجلس شورای اسلامی باید به صادرات کالاهای غیر نفتی که ظرفیت بسیار بالایی دارد بیشتر توجه کند؛ چرا که ایران توانمندی ها و پتانسیل های بسیار ارزشمندی دارد که به انها خیلی توجه نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید