136087

برنامه بهره برداری از طرح های آماده افتتاح زنجیره فولاد بخش خصوصی

دنیای معدن - در راستای دستیابی به تولید 55 میلیون تن فولاد در چشم انداز 1404، بخش خصوصی از طرح های آماده افتتاح زنجیره فولاد تا پایان سال جاری بهره برداری می کند.

به گزارش دنیای معدن، گزارش آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی طرح های زنجیره فولاد بخش خصوصی تا پایان سال گذشته حاکی از افتتاح 2 کارخانه گندله سازی و 2 کارخانه فولادسازی تا پایان سال جاری است. افتتاح این کارخانه ها گامی است در راستای دستیابی به تولید55میلیون تن فولاد در چشم انداز 1404 است.

آخرین وضعیت پیشرفت 2کارخانه فولادسازی ذوب آهن آریان بوئین زهرا و مجتمع فولاد البرز ناب آرش تا پایان سال گذشته به ترتیب 83درصد و 75درصدگزارش شده است.

این کارخانه ها به ترتیب با ظرفیت تولید 550هزار تن فولادخام در سال و یک میلیون تن فولاد خام در سال در راستای رسیدن به تولید 55میلیون تن فولاد تا پایان سال جاری افتتاح خواهد شد.

افتتاح2 کارخانه گندله سازی

در بخش گندله سازی نیز پیشرفت پروژه کارخانه گندله سازی شرکت فولاد تربت حیدریه80درصد اعلام شده و پیش بینی می شود این کارخانه با ظرفیت تولید سالانه 2میلیون و500هزار تن گندله تا پایان شهریور سال جاری به بهره برداری برسد.

همچنین کارخانه گندله سازی شرکت صنعتی و معدنی توسعه ملی تا پایان سال گذشته 71.9درصد پیشرفت پروژه داشت. پیش بینی می شود از این کارخانه با ظرفیت تولید 2 میلیون و 500هزار تن گندله تا پایان آذر97 بهره برداری شود.

دیدگاهتان را بنویسید